-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Stor ordre for Volvos elbil
I dag forteller Volvo om en kjempeordre. DFDS, Nord Europas største shipping og logistikk-firma har bestilt 100 FM elektriske lastebiler.
DFDS har allerede mottatt sin første eltruck derfra. Det skjedde i august. Nå fortelles det at leveringene til storordren på 100 biler skal starte i Q4 neste år og fortsette gjennom 2023.
Bilene skal brukes både på korte og lange strekninger på DFDS nettverk i Europa.
Bilene tar 44 tonn og har en rekkevidde på inntil 300 km. Med lading til lunch kan rekkevidden økes enda mer, skriver Volvo i pressemeldingen. Bilene kommer med en AC-lader slik at de kan lades på depotene. Og selvfølgelig på dedikerte ladeplasser langs ruten
DFDS har valgt en finans-løsning fra Volvo Financial Services.
- Dette er en milepæl på veien mot fossilfri transport, og jeg er veldig stolt av partnerskapet vi har med DFDS, var noe av det Roger Alm, president i Volvo Trucks, sa da avtalen ble kjent.
Og Niklas Andersson, Executive Vice President og sjef for Logistikk Divisjonen hos DFDS føyde til:
- I DFDS er vi helt klare på at vi vil gjøre vårt for å redusere CO2 utslipp og skape en bærekraftig forsyningskjede. Vi vet hvor viktig elektrifisering er i dette arbeidet og jeg håper vi med dette kan inspirere andre til å ta et krafttak i denne viktige transformasjonen.
Volvo føyer til at de ser en økning i elbil registreringene. Så langt i år har det blitt et par hundre biler over 16 tonn. Ca. 40 % av dem er Volvoer. Deres mål er at i 2030 skal halvparten av de nye bilene fra dem være batterielektriske.