-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
DRIVE Mobility AS:
Daglig leder
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Bruktbilselger
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Volvo: stillferdig markedsleder
Det er mange lastebil-produsenter, etablerte og nykommere, som har laget masse støy rundt sine biler, men egentlig ikke har levert. Og så har vi Volvo, som har levert, men glemt å lage støy rundt det.
Volvo leverte sin første batterielektriske lastebil i moderne tid i 2019. Etter det har det ballet på seg – de er nå på full fart mot 5000 biler som har vært solgt i 38 land siden starten.
I Q1 i fjor hadde de 32 prosent av elbilmarkedet i Europa, i fjor økte de også utvalget med tre nye modeller slik at de nå har seks.
I år kom de opp i 50 prosent markedsandel i det samme kvartalet, selv om konkurransen utvilsomt har økt.
I USA ligger de også på den samme markedsandelen – halvparten av et såpass dynamisk marked tyder på at det begynner å haste for de andre som vil være med der.
Nesten halvveis gjennom 2023 kan Volvo fortelle om 486 nye elbil-kontrakter. Det er nesten 150 prosent flere enn i fjor samtidig som de starter salgsarbeidet i Sør-Korea, Sør-Afrika og mange markeder i Sør-Amerika.
Markeder som Marokko eller Australia, som ikke akkurat står i spissen for elbil-revolusjonen, har også kjøpt elbil, og nå planlegger Volvo å utvide produksjonen også til Ghent.
Sammen med Traton og Daimler Truck samarbeider Volvo om å bygge et europeiske nettverk av ladere for tunge lastebiler. Målet er 1700 ladepunkter om ikke altfor lenge.