-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Volvo: stillferdig markedsleder
Det er mange lastebil-produsenter, etablerte og nykommere, som har laget masse støy rundt sine biler, men egentlig ikke har levert. Og så har vi Volvo, som har levert, men glemt å lage støy rundt det.
Volvo leverte sin første batterielektriske lastebil i moderne tid i 2019. Etter det har det ballet på seg – de er nå på full fart mot 5000 biler som har vært solgt i 38 land siden starten.
I Q1 i fjor hadde de 32 prosent av elbilmarkedet i Europa, i fjor økte de også utvalget med tre nye modeller slik at de nå har seks.
I år kom de opp i 50 prosent markedsandel i det samme kvartalet, selv om konkurransen utvilsomt har økt.
I USA ligger de også på den samme markedsandelen – halvparten av et såpass dynamisk marked tyder på at det begynner å haste for de andre som vil være med der.
Nesten halvveis gjennom 2023 kan Volvo fortelle om 486 nye elbil-kontrakter. Det er nesten 150 prosent flere enn i fjor samtidig som de starter salgsarbeidet i Sør-Korea, Sør-Afrika og mange markeder i Sør-Amerika.
Markeder som Marokko eller Australia, som ikke akkurat står i spissen for elbil-revolusjonen, har også kjøpt elbil, og nå planlegger Volvo å utvide produksjonen også til Ghent.
Sammen med Traton og Daimler Truck samarbeider Volvo om å bygge et europeiske nettverk av ladere for tunge lastebiler. Målet er 1700 ladepunkter om ikke altfor lenge.