-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo: stillferdig markedsleder
Det er mange lastebil-produsenter, etablerte og nykommere, som har laget masse støy rundt sine biler, men egentlig ikke har levert. Og så har vi Volvo, som har levert, men glemt å lage støy rundt det.
Volvo leverte sin første batterielektriske lastebil i moderne tid i 2019. Etter det har det ballet på seg – de er nå på full fart mot 5000 biler som har vært solgt i 38 land siden starten.
I Q1 i fjor hadde de 32 prosent av elbilmarkedet i Europa, i fjor økte de også utvalget med tre nye modeller slik at de nå har seks.
I år kom de opp i 50 prosent markedsandel i det samme kvartalet, selv om konkurransen utvilsomt har økt.
I USA ligger de også på den samme markedsandelen – halvparten av et såpass dynamisk marked tyder på at det begynner å haste for de andre som vil være med der.
Nesten halvveis gjennom 2023 kan Volvo fortelle om 486 nye elbil-kontrakter. Det er nesten 150 prosent flere enn i fjor samtidig som de starter salgsarbeidet i Sør-Korea, Sør-Afrika og mange markeder i Sør-Amerika.
Markeder som Marokko eller Australia, som ikke akkurat står i spissen for elbil-revolusjonen, har også kjøpt elbil, og nå planlegger Volvo å utvide produksjonen også til Ghent.
Sammen med Traton og Daimler Truck samarbeider Volvo om å bygge et europeiske nettverk av ladere for tunge lastebiler. Målet er 1700 ladepunkter om ikke altfor lenge.