-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Volta i testmodus
Den svensk-engelske batterielektriske 16-tonneren Volta er åpenbart inne i en viktig testfase akkurat nå. De snakker fremdeles om at de første førseriebilene skal være hos kundene i år.
Volta har nylig publisert dette bildet som de sier viser deres distribusjonsbil under testing. Og det er åpenbart en testing som er flyttet ut fra laboratoriene til landeveien.
Som kjent skal modellnavnet på denne første Volta være Zero. Derfor er det ganske logisk at disse prototypene går under det interne klengenavnet ‘Minus 1’.
Den Minus 1’en vi ser på bildet er et klassisk eksempel på testbil i tidlig fase. Det lille som finnes av karosseri er der bare for å beskytte føreren mot vind og vær. Den utfører ingen av de funksjonene produksjonshytta vil få – for eksempel å lede luftstrøm til radiatorer.
Her er det bare snakk om å verifisere at den beveger seg.
Volta forteller at bilen skal testes på MIRA-anlegget i England de neste månedene. Et komplett testsenter som har alt, fra chassisbenk og vindtunnel til høyhastighetsbane.
I tillegg har Volta nå et testprogram klart både for kulde, nord for polarsirkelen, og varme i Sør Europa.
De viktige underleverandørene er selvfølgelig også engasjert i dette arbeidet. Proterra for batteriene og Meritor for den kompakte bakakselen med hele drivlinjen integrert.
-Det vi lærer av dette, sier Ian Collins, -skal vi bygge inn i pilot-flåten vår. Det er biler som skal testes og evalueres av nøkkelkunder som har meldt seg på testprogrammet og som også har første opsjon på å kjøpe produksjonsbilene.
-Målet med dette, sier han, -er å få en forståelse av hvordan Volta kan bli brukt i deres daglige drift.
Collins er produktsjef hos Volta, dit han kom fra en tilsvarende stilling hos Polestar. Han bygget blant annet opp deres designsenter i Storbritannia med 120 ingeniører og designere. Han har vært gjennom dette før.
I dag har Volta kontorer i Sverige, Storbritannia og Frankrike, men sier de har nær kontakt med viktige partnere i Volta verdikjede over hele verden.