-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

30 år med Sprinter
I 1995 lanserte Mercedes-Benz modellen Sprinter, en varebil som gjennom årene har vært populær og tjenestegjort i mange forskjellige bransjer.
Sprinter hadde premiere våren 1995. Modellen var etterfølgeren til den legendariske T1/TN og var den første Mercedes-varebil som hadde et navn i stedet for nøkterne tall- og bokstavkoder.
Sprinter tok kun over det grunnleggende tekniske konseptet fra forgjengeren, mens alt annet ble konstruert og designet fra bunnen av.
Kombinasjonen av selvbærende karosseri, moderne chassis med uavhengig fjæring foran og kraftige motorer var stort fremskritt på denne tiden.
Moderne teknologi
I tillegg tilbød den nye varebilen flere sikkerhetsfunksjoner som gjerne var forbeholdt personbiler. Sprinter hadde blant annet skivebremser foran og bak, ABS og høydejusterbare trepunkts sikkerhetsbelter som standard.
En førerkollisjonspute var tilgjengelig som ekstrautstyr.

Når den første Sprinter-generasjonen ble lansert i 1995 kom den i mange utgaver.
Disse omfattet chassis, planbil, tippbil med dobbel- eller enkelkabin, varebil og minibuss med fem eller ni seter, og med flatt eller høyt tak.
Akselavstandene varierte fra 3.000 til 4.025 millimeter. Den tillatte totalvekten var i utgangspunktet 2.590 kg, 2.800 kg eller 3.500 kg.
Oppdatering i 2000
Sprinter fikk en oppdatering i år 2000 og førerkollisjonsputen var nå også en del av standardutstyret, med en valgfri kollisjonspute på passasjersiden.

Traction control ASR var også tilgjengelig fra midten av år 2000. Med introduksjonen av det elektroniske stabilitetsprogrammet ESP tok Sprinter enda et nytt skritt nærmere personbilstandarden innen aktiv sikkerhet.
Andre generasjon kom i 2006
Andre generasjon Sprinter ble lansert i begynnelsen av 2006, og nå hadde den allsidige modellen ytterligere variasjonsmuligheter. Kundene kunne velge mellom tre akselavstander, fire lengder, tre takhøyder og en totalvekt fra 3.000 kg til 5.000 kg.

Luft kom inn
Et valgfritt luftfjæringssystem ble lagt til i utvalget for 2008. I 2009 ble BlueEFFICIENCY introdusert, som sammen med den nye sekstrinns manuelle girkassen, og automatisk start-stopp-system, økte dynamikken og reduserte drivstofforbruket. I 2013 ble Crosswind Assist introdusert, et helt nytt sikkerhetssystem i en varebil. Fra 2016 var Sprinter tilgjengelig med 5.500 kg totalvekt.
I 2018 fikk vi hilse på tredje generasjon Sprinter
Tredje generasjon Sprinter ble lansert i 2018 og den nye modellen utvidet variasjonsmulighetene ytterligere, blant annet ved å introdusere forhjulstrekk.
Den nye modellen fikk oppgradert infotainment og tilkobling, takket være multimediasystemet MBUX (Mercedes-Benz User Experience), som for første gang ble gjort tilgjengelig i et nyttekjøretøy.

Når det gjelder sikkerhetsfunksjoner, hevet Mercedes-Benz nivået med eksempelvis DISTRONIC Active Distance Assist.
I 2019 kom den første elektriske eSprinter.

I 2025 er Sprinter-familien stadig aktuell med eSprinter i porteføljen
eSprinter har vært tilgjengelig i sin nåværende form siden i fjor og finnes nå i to karosserityper og to lengder. I tillegg er det mulig å velge mellom tre batteristørrelser.
Elektriske eSprinter har en rekkevidde på opptil 440 kilometer (WLTP) og er basert på et nytt konsept bestående av tre moduler som gjør at plattformen enkelt kan tilpasses til ytterligere varianter.
Dette åpner også helt nye muligheter for påbyggere til å utvikle bransjespesifikke løsninger basert på eSprinter. Modellen har et lastevolum på opptil 14 kubikkmeter og en totalvekt på opptil 4.250 kg.