-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Stadig flere el-trucks fra USA – i 2025
Ford har fortalt oss at de skal ha produksjonskapasitet for 600.000 elektriske trucks om 2 år i USA. Samtidig lover GM oss mer enn 600.000 elektriske trucks innen utgangen av 2024. Andre fabrikker kommer jo også – skal vi foreløpig gjette på 1,5 millioner slike i 2025?
Tall som dette endrer seg nesten hver uke for tiden. Da Ford fortalte om sin elektriske F-150 første gang, var målet å bygge 50.000 slike i året. Ved en presentasjon sent i januar var det tallet plutselig ganget med tre.
Wall Street applauderte.
Det var da de fortalte at de skal legge mer enn 11 milliarder dollars i fabrikker i Tennessee og Kentucky for å nå 600.000-målet. Dessuten går de sammen med SK Innovations om en batterifabrikk som skal forsyne de nye truckene.
GM har også fortalte om investeringene: de skal investere 7 milliarder dollars i Michigan for å gjøre staten til «episenteret for elbil-industrien».
I denne summen ligger 2,6 milliarder som investeres i en ny batterifabrikk, sammen med partnere LG Energy Solutions.
Men i tillegg til dette kommer 4 milliarder dollars for å ruste opp fabrikken i Orion der forskjellige varianter av de elektriske Silverado og Sierra skal bygges. Biler som er planlagt lansert neste år.
GM unnlot imidlertid å fortelle hvor stor støtte de har fått fra Michigan for å bygge et stort antall nye arbeidsplasser i staten.
Ved en annen fabrikk for fossile biler bidro Michigan med $ 824 mill. delvis for å delta i å skape 4.000 nye jobber.
Som et nytt eksempel på hvordan tallene forandrer seg nesten hver uke: det er ikke SÅ lenge siden GM sa de skulle bruke 35 milliarder dollars på elektriske og selvkjørende biler frem mot 2025. Det var plutselig 30 % mer enn forrige gang det temaet var på bane.