-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Stadig flere el-trucks fra USA – i 2025
Ford har fortalt oss at de skal ha produksjonskapasitet for 600.000 elektriske trucks om 2 år i USA. Samtidig lover GM oss mer enn 600.000 elektriske trucks innen utgangen av 2024. Andre fabrikker kommer jo også – skal vi foreløpig gjette på 1,5 millioner slike i 2025?
Tall som dette endrer seg nesten hver uke for tiden. Da Ford fortalte om sin elektriske F-150 første gang, var målet å bygge 50.000 slike i året. Ved en presentasjon sent i januar var det tallet plutselig ganget med tre.
Wall Street applauderte.
Det var da de fortalte at de skal legge mer enn 11 milliarder dollars i fabrikker i Tennessee og Kentucky for å nå 600.000-målet. Dessuten går de sammen med SK Innovations om en batterifabrikk som skal forsyne de nye truckene.
GM har også fortalte om investeringene: de skal investere 7 milliarder dollars i Michigan for å gjøre staten til «episenteret for elbil-industrien».
I denne summen ligger 2,6 milliarder som investeres i en ny batterifabrikk, sammen med partnere LG Energy Solutions.
Men i tillegg til dette kommer 4 milliarder dollars for å ruste opp fabrikken i Orion der forskjellige varianter av de elektriske Silverado og Sierra skal bygges. Biler som er planlagt lansert neste år.
GM unnlot imidlertid å fortelle hvor stor støtte de har fått fra Michigan for å bygge et stort antall nye arbeidsplasser i staten.
Ved en annen fabrikk for fossile biler bidro Michigan med $ 824 mill. delvis for å delta i å skape 4.000 nye jobber.
Som et nytt eksempel på hvordan tallene forandrer seg nesten hver uke: det er ikke SÅ lenge siden GM sa de skulle bruke 35 milliarder dollars på elektriske og selvkjørende biler frem mot 2025. Det var plutselig 30 % mer enn forrige gang det temaet var på bane.