-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Røff ny Ranger
Ford lover en bil som kan ta deg over dype vann og trekke tunge tilhengere, samtidig som den er både tøff og praktisk, når de snart Europa-lanserer sin nye Ranger.
Pickupen, som blant annet har fått nytt design og nye motorer, skal vises på høstens Frankfurt-utstilling som åpner 17. september.
– Det er den tøffeste, smarteste og dristigste Ranger Wildtrak vi noensinne har bygget, skryter Johnny Løvli, som er ansvarlig for salg av nyttekjøretøy hos den norske Ford-importøren, i en pressemelding.
Nye motorer
Nye Ranger tilbyr ifølge produsenten forbedret drivstofføkonomi med blant annet Auto-Start-Stop-teknologi og elektrisk styring. Dette skal bidra til å senke drivstofforbruket med opptil 17 prosent sammenlignet med dagens modell.
Eksempelvis forbruker 160-hesteren 0,65 liter per mil med et CO2 -utslipp på 171 gram per kilometer, sammenlignet med 0,78 liter per mil og 206 gram CO2 per kilometer i utgående modell.
Dieselmotorprogrammet består av 130- og 160 HK-varianter av Fords nyeste 2.2-liters TDCi dieselmotor, toppet med en 5-sylindret 3.2-liter med 200 hestekrefter. Bilen kan levers med 6-trinns manuell giring eller automatgir
På dypt vann
Ford hevder nye Ranger, med en bakkeklaring på 23 centimeter, har klasseledende evne til å kjøre gjennom vanndybder på opptil 80 centimeter og i ekstremt terreng.
«Takket være 28 graders innkjøringsvinkel og 25 graders utkjøringsvinkel skaper nye Ranger en sterk følelse av trygghet når den gir seg i kast med bratte hindringer», skriver Ford.
På firehjulsdrevne modeller sørger en elektronisk kontrollert overføringskasse for at sjåføren kan skifte fra bakhjulsdrift til 4x4 mens bilen kjøres med en hastighet på opptil 120 kilometer i timen. For mer dreiemoment i lave hastigheter eller ved kjøring i utfordrende terreng kan sjåføren kople inn firehjulsdrift med lavserieutveksling.
En elektronisk styrt differensiallås skal bidra til forbedret veigrep under vanskelige kjøreforhold, mens en annen nyttig egenskap er at Ranger kan trekke tilhengere på opptil 3,5 tonn.
Nye systemer
Ranger er utstyrt med en rekke sjåførassistanseteknologier som inkluderer filskiftevarsling, filskifteassistent, adaptiv cruisekontroll med frontvarsling, parkeringssensorer foran og bak, ryggekamera, elektronisk stabilitetskontroll med kontrollfunksjoner for velting og tilhengerskrens.
I tillegg lister Ford opp følgende systemer: Bakkestartassistanse, «Hill Descent Control» som skal sikre jevn hastighet når det kjøres nedover i ekstra bratte bakker, adaptiv lastkontroll som skal justere den elektroniske stabilitetskontrollen i henhold til kjøretøyets vekt og nødbremsassistanse.
Bilen vil lanseres i Norge i begynnelsen av 2016. Ford opplyser foreløpig ikke om norske priser.