-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Ford lufter interessen for F-Max i Norge
Viser frem trekkvognen på Oslo Motor Show. Der blir det også Norgespremeiere for elektriske E-Transit.
Ford skal vise seg i sin fulle bredde på Oslo Motor Show, med alt fra elektriske Mustang Mach-E, via superbilen GT, til nye elektriske E-Transit som får sin Norgespremiere, Ranger Raptor og den tunge trekkvognen F-Max.
Sistnevnte er utstyrt med en 500 hesters 12,7-liters motor, og bygges av Fords samarbeidspartner Otosan i Tyrkia. Otosan produserer flere av Fords nyttekjøretøyer ved siden av å ha egne modeller.
F-Max ble lansert på hjemmemarkedet i Tyrkia i 2018, og det ruller minst ett eksemplar av bilen i Norge.
Modellen blir per i dag ikke importert til landet gjennom offisielle kanaler.
Salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen, bekrefter nå overfor YrkesBil at de stiller ut trekkvognen i Lillestrøm for å «lodde stemningen»:
– Med F-Max stikker vi en temperaturmåler inn i det norske markedet for å måle responsen på bilen, sier Espen Markussen.
– På Oslo Motor Show vil vi vise hva Ford er, vise bredden i vårt produktspekter, utdyper Markussen.
Importøren understreker at det ikke er tatt noen beslutning om offisiell import av F-Max til Norge.
Administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg, har tidligere vært tydelig overfor YrkesBil på at salg av lastebiler også vil kreve at det er et serviceapparat på plass for å håndtere denne type kjøretøy.
Nylig ble det kjent at F-Max også skal inn på det store tyske markedet.
I et intervju med YrkesBil i januar i år uttalte Berg følgende på spørsmål om F-Max var aktuell for Norge:
– Definitivt aktuelt fremdeles. Fabrikken, Otosan, har også identifisert Norge som et av markedene som er veldig interessante for F-Max. Otosan har et eget frittstående ansvar for håndteringen av disse lastebilene, men vi jobber også sammen. Se ikke bort fra at det vil rulle noen flere slike biler i Norge etter hvert. Det blir ingen stor satsing i første omgang, men jeg blir overrasket om det ikke kommer inn noen biler i 2021, sa Per Gunnar Berg i januar.
Nå står det i alle fall en i Lillestrøm førstkommende helg.
LES ALT OM OSLO MOTOR SHOW HER!