-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Flere Ford-aktiviteter på vare
Ford er beundringsverdig aktiv på varebiler, og en av de få som klarer seg selv.
Ikke helt seg selv riktignok: nå er det bare nesten seg selv, etter omfattende samarbeidsavtaler med Volkswagen, men det ferskeste utspillet høres igjen veldig selvstendig ut.
Nå skal de investere 300 millioner dollars i den gamle fabrikken sin i Craiova, Romania, for å få frem en ny linje liten varebil. Den skal være klar i 2023. Året etter har vi en elektrisk versjon av den.
Den ligger dermed åpenbart tett på Fords elektrifiseringsprogram. De har sagt at alle deres varebiler skal være 100 prosent null-utslipps ‘kapable’ i 2024. Med andre ord alle forbrenningsmotor-modellene skal også ha en parallell batterielektrisk versjon.
Craiova vil dermed bli den tredje fabrikken i Europa som skal bygge batterielektrisk for Ford, etter Köln og Kocaeli, Tyrkia. Også den etter hvert selvstendige Sollers-fabrikken i Russland skal bygge elektrisk Transit, med deler fra Tyrkia.
I sin melding har ikke Ford sagt hvor stor den nye modellen skal bli, men siden de sier ‘liten’ er det sannsynlig at dette blir den nye Transit Courier-avløseren.
Ford har for lengst bekreftet at den nye Transit Custom skal bygges i Tyrkia på en linje der Volkswagens neste Transporter bygges parallelt.
Det er også kjent at den neste Transit Connect skal dele plattform med den kommende VW Caddy og at den skal bygges i Poznan, Polen.
Kanskje blir det etterfølgeren til dagens Transit Courier i Craiova, da.
Man regner med at den også vil komme som personbil.
FUN FACT
- Bilfabrikken i Craiova ble etablert i 1976 i samarbeid med Citroën som bygde Axel der under merkenavnet Olcit.
- Etter at Citroën trakk seg ut rykket Daewoo inn, men fabrikken kom i en skikkelig skis da GM sluttet å selge Daewooer som Chevrolet i Europa.
- Staten gikk inn, og i 2008 kom Ford og overtok det hele.
- Den siste meldingen om stor utvidelse stammer fra 2011, den sa at B-Max skulle produseres der – i tillegg til en small-segment modell, ‘foreløpig uten navn’.
- Kanskje det er den som skal kommer nå?