-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Norsk hydrogenaktør og tysk lastebilaktør går sammen
– Vi ser frem til å se hundrevis av tunge kjøretøy fra Quantron på Nordiske veier i årene som kommer, sier Jens Berge, administrerende direktør i Norwegian Hydrogen.
Det er ikke lenge siden YrkesBil omtalte Norwegian Hydrogen AS, som har store planer for sitt fyllestasjonsselskap, Vireon.
Nå melder selskapet at de har inngått et samarbeid med det tyske lastebilselskapet Quantron AG, som YrkesBil også har møtt - og omtalt - flere ganger tidligere.
Foretrukket partner
Norwegian Hydrogen opplyser at de nå blir en strategisk partner i Quantrons Clean Transportation Alliance, og at de med dette også blir «en foretrukket partner for Quantron i hele Norden, og i Norge er samarbeidet enda tettere».
Det tyske selskapet har et konsept de kaller «Quantron-as-a-Service», som fungerer slik at deres lastebilkunder kun fyller hydrogendrivstoff på lastebilene sine fra Quantrons foretrukne hydrogenleverandører.
Som tidligere skrevet arbeider Norwegian Hydrogen nå med å etablere
fyllestasjoner for hydrogen i sentrale deler av Norden. Dette gjøres gjennom
det nyetablerte datterselskapet Vireon.
– Avtalen med Quantron er en fantastisk start på dette første trinnet i vår planlagte utrulling i Europa. Vi ser frem til å se hundrevis av tunge kjøretøy fra Quantron på Nordiske veier i årene som kommer, sier Jens Berge, administrerende direktør i Norwegian Hydrogen.
Ny standard
Quantron jobber med såkalt nullutslipps person- og godstransport.
- Vi jobber med helhetlige løsninger som ikke bare omfatter selve kjøretøyene, men også energiforsyningen og nødvendig infrastruktur. I Norwegian Hydrogen og Vireon har vi en utmerket partner for å realisere våre ambisjoner i det nordiske markedet, sier Anil Reddi, Director Quantron-as-a-Service.
Norwegian Hydrogen opplyser at de produserer, distribuerer og leverer grønt hydrogen til både mobilitets- og industriformål.
Partnerskapet med den tyske lastebilleverandøren mener Norwegian Hydrogen vil bidra til å akselerere Vireons ambisjon om å rulle ut et nettverk av 30-50 storskala hydrogenfyllestasjoner innen 2027.
Det første steget
Selskapene hevder det er stor interesse og etterspørsel etter brenselcelledrevne tung-/langtransportbiler i Norden og i resten av Europa.
Vireon anslår at det vil være mer enn 1.500 hydrogendrevne lastebiler i Norden før 2027. De mener kjøretøyene vil kreve et omfattende nettverk av fyllestasjoner og viser til beregninger om at det vil kreves leveranser av mer enn 20.000 tonn hydrogen per år.
- Vår planlagte virksomhet i Norden gir et veldig godt grunnlag for videre ekspansjon i Europa i årene som kommer, sier Berge.
Selskapet viser til anslag om at 1.500 hydrogenlastebiler på nordiske veier vil spare opptil 250.000 tonn CO2 per år sammenlignet med dieselbiler.
Les også:
-
Startskudd for tungt hydrogen-samarbeid mellom Toyota og VDL
-
BloombergNEF-rapport om tunge nullutslippsbiler: - Tiden er inne
-
Hydrogen: Fremtid eller flop?
-
Ingen nye fyllestasjoner for tunge hydrogenkjøretøy
-
Nikola søker konkursbeskyttelse
-
Asko velger Litra og krever «bærekraftige transportløsninger»
-
Norge skulle bli deres «andre hjemmemarked» - nå kjemper Quantron for å overleve
-
– Nå må vi bruke den teknologien vi har, der det fungerer
-
Hydrogen, selvkjørende lastebiler og registreringsutfordringer på agendaen
-
Kritiske til Enova-støtteordning: – Mange kunder tør ikke legge inn ordre på elektriske lastebiler