-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Bilteknisk konsulent
Gjensidige forsikring ASA
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Avdelingsleder
Fremtind Forsikring AS:
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
-
Teknisk Support - Kursinstruktør
Robert Bosch AS

Norsk hydrogenaktør og tysk lastebilaktør går sammen
– Vi ser frem til å se hundrevis av tunge kjøretøy fra Quantron på Nordiske veier i årene som kommer, sier Jens Berge, administrerende direktør i Norwegian Hydrogen.
Det er ikke lenge siden YrkesBil omtalte Norwegian Hydrogen AS, som har store planer for sitt fyllestasjonsselskap, Vireon.
Nå melder selskapet at de har inngått et samarbeid med det tyske lastebilselskapet Quantron AG, som YrkesBil også har møtt - og omtalt - flere ganger tidligere.
Foretrukket partner
Norwegian Hydrogen opplyser at de nå blir en strategisk partner i Quantrons Clean Transportation Alliance, og at de med dette også blir «en foretrukket partner for Quantron i hele Norden, og i Norge er samarbeidet enda tettere».
Det tyske selskapet har et konsept de kaller «Quantron-as-a-Service», som fungerer slik at deres lastebilkunder kun fyller hydrogendrivstoff på lastebilene sine fra Quantrons foretrukne hydrogenleverandører.
Som tidligere skrevet arbeider Norwegian Hydrogen nå med å etablere
fyllestasjoner for hydrogen i sentrale deler av Norden. Dette gjøres gjennom
det nyetablerte datterselskapet Vireon.
– Avtalen med Quantron er en fantastisk start på dette første trinnet i vår planlagte utrulling i Europa. Vi ser frem til å se hundrevis av tunge kjøretøy fra Quantron på Nordiske veier i årene som kommer, sier Jens Berge, administrerende direktør i Norwegian Hydrogen.
Ny standard
Quantron jobber med såkalt nullutslipps person- og godstransport.
- Vi jobber med helhetlige løsninger som ikke bare omfatter selve kjøretøyene, men også energiforsyningen og nødvendig infrastruktur. I Norwegian Hydrogen og Vireon har vi en utmerket partner for å realisere våre ambisjoner i det nordiske markedet, sier Anil Reddi, Director Quantron-as-a-Service.
Norwegian Hydrogen opplyser at de produserer, distribuerer og leverer grønt hydrogen til både mobilitets- og industriformål.
Partnerskapet med den tyske lastebilleverandøren mener Norwegian Hydrogen vil bidra til å akselerere Vireons ambisjon om å rulle ut et nettverk av 30-50 storskala hydrogenfyllestasjoner innen 2027.
Det første steget
Selskapene hevder det er stor interesse og etterspørsel etter brenselcelledrevne tung-/langtransportbiler i Norden og i resten av Europa.
Vireon anslår at det vil være mer enn 1.500 hydrogendrevne lastebiler i Norden før 2027. De mener kjøretøyene vil kreve et omfattende nettverk av fyllestasjoner og viser til beregninger om at det vil kreves leveranser av mer enn 20.000 tonn hydrogen per år.
- Vår planlagte virksomhet i Norden gir et veldig godt grunnlag for videre ekspansjon i Europa i årene som kommer, sier Berge.
Selskapet viser til anslag om at 1.500 hydrogenlastebiler på nordiske veier vil spare opptil 250.000 tonn CO2 per år sammenlignet med dieselbiler.
Les også:
-
Mer tungt hydrogen fra Toyota – etterlyser norsk strategi
-
Nå er Volvo på veien med hydrogen
-
SR Group med intensjonsavtale om 50 hydrogenlastebiler fra Quantron
-
Ny aktør vil bli Nordens største på hydrogen til tungtransport
-
Norske SINTEF leder europeisk prosjekt for å få flere hydrogenlastebiler på veien
-
– Vi har vært nødt til å tenke nytt og planlegge på en helt annen måte
-
Forventer 20 prosent vekst i 2023
-
Foreslår ny støtteordning: – Bør gjelde til vi får 500 hydrogen-lastebiler på veien
-
Ny lastebilaktør får med seg Toyota i hydrogensamarbeid
-
– Norge kommer til å bli vårt andre hjemmemarked