-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Ny aktør vil bli Nordens største på hydrogen til tungtransport
Norwegian Hydrogen oppretter et nytt datterselskap som døpes Vireon AS, med mål om å bli den største aktøren for hydrogen fyllestasjoner til tungtransporten i Norden.
– Vi har en ambisiøs vekstrategi og dette er bare begynnelsen. Vi nærmer oss et gjennombrudd for hydrogendrevet tungtransport i Norden, og opprettelsen av Vireon tar oss ett steg nærmere, sier konsernsjef i Norwegian Hydrogen, Jens Berge i en pressemelding.
Det nye datterselskapet som skal bygge og drifte hydrogenstasjoner skal ledes av Per Øyvind Voie.

– For å fase ut dagens fossildrevne lastebiler, er vi nødt til å bygge flere fyllestasjoner for hydrogen. Hydrogen er avgjørende for å kutte utslipp fra tungtransporten – og vi skal gjøre hydrogenet tilgjengelig i tett samarbeid med både transportaktørene og myndighetene, sier Voie.
Frir til kundene
Voie frir til alle tungtransportaktører som vurderer hydrogen, og lover tempo og satsingsvilje.
– Vi har allerede vist at vi mener alvor ved å investere i både Norge, Sverige, Danmark og Finland. Vi er opptatt av tempo og å gjøre hydrogen til et fullverdig alternativ for tungtransport, raskt. Vi ønsker derfor å gå i dialog med alle transportaktører som vurderer hydrogen for å se på mulighetene vi har sammen, sier han.
Den første Vireon fyllestasjonen i Norge blir klar allerede i 2023, og det grønne hydrogenet vil bli levert av Norwegian Hydrogen.
Selskapet har fått støtte til å bygge de første fyllestasjonene i Sverige og Finland, så de er heller ikke langt unna.
Den første stasjonen i Danmark nærmer seg også offentliggjøring. Fremover vil det bygges ut fyllestasjoner i et forrykende tempo.

– Vi skal vokse raskt og ser derfor aktivt på oppkjøpsmuligheter og strategiske samarbeid, sier Voie.
Norden ligger langt bak
Norden har lenge ligget bak resten av Europa på hydrogeninfrastruktur. Det hevder Vireon at de for alvor skal gjøre noe med.
Det er flere spennende avtaler som nærmer seg offentligheten, opplyser de.
– Du vil både se og høre mye om Vireon fremover, og vi skal bli den desidert ledende aktøren på fyllestasjoner for hydrogen i Norden, sier Voie.
Marielle Furnes Mannseth er Group Brand & Sustainability Officer i Norwegian Hydrogen.
Hun forklarer at navnet Vireon er en sammensetning av det latinske Vireo, som betyr «I am green» og on, som er «på, connected».
– Dette er et navn som representerer grunnverdien i selskapet og fungerer godt internasjonalt. Det er derfor veldig godt å endelig kunne kommunisere dette ut, avslutter hun.

Mer om hydrogen:
-
Hydrogen: Fremtid eller flop?
-
Ingen nye fyllestasjoner for tunge hydrogenkjøretøy
-
Nikola søker konkursbeskyttelse
-
Asko velger Litra og krever «bærekraftige transportløsninger»
-
Norge skulle bli deres «andre hjemmemarked» - nå kjemper Quantron for å overleve
-
– Nå må vi bruke den teknologien vi har, der det fungerer
-
Hydrogen, selvkjørende lastebiler og registreringsutfordringer på agendaen
-
Kritiske til Enova-støtteordning: – Mange kunder tør ikke legge inn ordre på elektriske lastebiler
-
Elektrisk drift eller hydrogen på lastebiler? Det enkleste er ofte det beste
-
MANs eTruck nærmer seg - men får følge av diesel- og hydrogennyheter