-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Ny aktør vil bli Nordens største på hydrogen til tungtransport
Norwegian Hydrogen oppretter et nytt datterselskap som døpes Vireon AS, med mål om å bli den største aktøren for hydrogen fyllestasjoner til tungtransporten i Norden.
– Vi har en ambisiøs vekstrategi og dette er bare begynnelsen. Vi nærmer oss et gjennombrudd for hydrogendrevet tungtransport i Norden, og opprettelsen av Vireon tar oss ett steg nærmere, sier konsernsjef i Norwegian Hydrogen, Jens Berge i en pressemelding.
Det nye datterselskapet som skal bygge og drifte hydrogenstasjoner skal ledes av Per Øyvind Voie.

– For å fase ut dagens fossildrevne lastebiler, er vi nødt til å bygge flere fyllestasjoner for hydrogen. Hydrogen er avgjørende for å kutte utslipp fra tungtransporten – og vi skal gjøre hydrogenet tilgjengelig i tett samarbeid med både transportaktørene og myndighetene, sier Voie.
Frir til kundene
Voie frir til alle tungtransportaktører som vurderer hydrogen, og lover tempo og satsingsvilje.
– Vi har allerede vist at vi mener alvor ved å investere i både Norge, Sverige, Danmark og Finland. Vi er opptatt av tempo og å gjøre hydrogen til et fullverdig alternativ for tungtransport, raskt. Vi ønsker derfor å gå i dialog med alle transportaktører som vurderer hydrogen for å se på mulighetene vi har sammen, sier han.
Den første Vireon fyllestasjonen i Norge blir klar allerede i 2023, og det grønne hydrogenet vil bli levert av Norwegian Hydrogen.
Selskapet har fått støtte til å bygge de første fyllestasjonene i Sverige og Finland, så de er heller ikke langt unna.
Den første stasjonen i Danmark nærmer seg også offentliggjøring. Fremover vil det bygges ut fyllestasjoner i et forrykende tempo.

– Vi skal vokse raskt og ser derfor aktivt på oppkjøpsmuligheter og strategiske samarbeid, sier Voie.
Norden ligger langt bak
Norden har lenge ligget bak resten av Europa på hydrogeninfrastruktur. Det hevder Vireon at de for alvor skal gjøre noe med.
Det er flere spennende avtaler som nærmer seg offentligheten, opplyser de.
– Du vil både se og høre mye om Vireon fremover, og vi skal bli den desidert ledende aktøren på fyllestasjoner for hydrogen i Norden, sier Voie.
Marielle Furnes Mannseth er Group Brand & Sustainability Officer i Norwegian Hydrogen.
Hun forklarer at navnet Vireon er en sammensetning av det latinske Vireo, som betyr «I am green» og on, som er «på, connected».
– Dette er et navn som representerer grunnverdien i selskapet og fungerer godt internasjonalt. Det er derfor veldig godt å endelig kunne kommunisere dette ut, avslutter hun.

Mer om hydrogen:
-
Startskudd for tungt hydrogen-samarbeid mellom Toyota og VDL
-
BloombergNEF-rapport om tunge nullutslippsbiler: - Tiden er inne
-
Hydrogen: Fremtid eller flop?
-
Ingen nye fyllestasjoner for tunge hydrogenkjøretøy
-
Nikola søker konkursbeskyttelse
-
Asko velger Litra og krever «bærekraftige transportløsninger»
-
Norge skulle bli deres «andre hjemmemarked» - nå kjemper Quantron for å overleve
-
– Nå må vi bruke den teknologien vi har, der det fungerer
-
Hydrogen, selvkjørende lastebiler og registreringsutfordringer på agendaen
-
Kritiske til Enova-støtteordning: – Mange kunder tør ikke legge inn ordre på elektriske lastebiler