Thorbjørn Myrhaug tror på økt varebilsatsing fra hele konsernet.

Importør uten CAFE-press

Også før inngangen til 2025 var det endringer i Mercedes-Benz importen i Norge. De tyngste bilene er løftet helt ut av konsernstyret og skal følges opp av nytt, dedikert styre. (Se eget intervju side 10). Nyttekjøretøy ble lagt under personbilimportøren ved årsskiftet 20/21 og i begynnelsen av 2023 overtok Thorbjørn Myrhaug som sjef for den avdelingen, med Per Ragnar Johansen som nyttekjøretøyspesialisten.

-Vi er jo ganske flinke på spesialbiler. Vi jobber jo for eksempel helt bevisst for å nå de viktige, samfunnskritiske kundegruppene, sier Thorbjørn Myrhaug på et spørsmål om fjorårets topplinje.

-Vi er jo en aktør innenfor Forsvaret, vi har NAV, vi har vunnet en stor ambulanse-ordre, vi har Posten. En rekke av disse bilene kan vi jo også bygge opp for MESTA – spylebiler og sånt. Det er jo den retningen både fabrikken og vi ønsker å utvikle oss i, i stedet for mot whitevans uten vinduer og utstyr.

-Dette går altså mot et lavere volum, men kanskje en rikere mix – eller i hvert fall en topplinje som i 2023. Kanskje bedre?

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS