Thorbjørn Myrhaug tror på økt varebilsatsing fra hele konsernet.
Importør uten CAFE-press
Også før inngangen til 2025 var det endringer i Mercedes-Benz importen i Norge. De tyngste bilene er løftet helt ut av konsernstyret og skal følges opp av nytt, dedikert styre. (Se eget intervju side 10). Nyttekjøretøy ble lagt under personbilimportøren ved årsskiftet 20/21 og i begynnelsen av 2023 overtok Thorbjørn Myrhaug som sjef for den avdelingen, med Per Ragnar Johansen som nyttekjøretøyspesialisten.
-Vi er jo ganske flinke på spesialbiler. Vi jobber jo for
eksempel helt bevisst for å nå de viktige, samfunnskritiske kundegruppene, sier
Thorbjørn Myrhaug på et spørsmål om fjorårets topplinje.
-Vi er jo en aktør innenfor Forsvaret, vi har NAV, vi har
vunnet en stor ambulanse-ordre, vi har Posten. En rekke av disse bilene kan vi
jo også bygge opp for MESTA – spylebiler og sånt. Det er jo den retningen både
fabrikken og vi ønsker å utvikle oss i, i stedet for mot whitevans uten vinduer og utstyr.
-Dette går altså mot et lavere volum, men kanskje en rikere
mix – eller i hvert fall en topplinje som i 2023. Kanskje bedre?
Allerede betalende abonnent på papirutgaven?
Få digital tilgang uten ekstra kostnad
Registrer deg her
Gratis prøveperiode!
Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende
Registrer deg her
Har din prøveperiode gått ut?
Se våre alternativer for abonnement
Klikk her
Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00