-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo fortsetter å overraske
Der en Refinitiv-fasit ventet 12,17 milliarder kroner, slo AB Volvo til med et driftsresultatet på 13,75 milliarder i andre kvartal.
Volvo fortsetter med enda bedre resultater enn i Q1
Nå viste tallene at salget hadde økt med 20 prosent til SEK 118,9 mrd. I Q1 var økningen på 12 %, men det er ikke noe som tyder på at komponentmangel og problemer med forsyningslinjer hadde gjort oppgavene noe enklere i Q2.
De hadde levert ut 60.800 biler – en oppgang på 33 %. I første kvartal klarte de å utlevere 55.600 biler.
434 av bilene i siste kvartal var batterielektriske og ordreinntaket på slike var 1.457 biler. Fabrikken i Ghent, der batteripakkene skal monteres, er nettopp åpnet.
Driftsresultatet viste en enda større vekst, fra 9,7 milliarder i fjor, til 13,7 – hvilket betyr at resultatmarginen økte fra 10,7 % for et år siden til 11,6 % nå.
(Etter Q1 endte driftsmarginen på 12,5 %).
I dette kvartalet hadde de avsluttet alt av salg, service og produksjon i Russland – uten å ha tatt stilling til om de skulle forlate landet helt. Salget der utgjorde ca. 3 % av gruppens nettosalg i fjor.
Volvo fortalte at ordreinngangen både for Mack, Renault og eget merke falt med 8 prosent i Q2, men at de allikevel holdt fast på prognosene for det europeiske og amerikanske markedet.
«En drømmeaksje for dem som jakter høye, direkte avkastninger. Våren 2023 fortsetter milliardene å regne over aksjonærene», skriver Dagens Industri.
Og sjefen selv, Martin Lundstedt kaller kvartalsrapporten «en styrkebeskjed fra Volvokonsernet».