-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Volvo fortsetter å overraske
Der en Refinitiv-fasit ventet 12,17 milliarder kroner, slo AB Volvo til med et driftsresultatet på 13,75 milliarder i andre kvartal.
Volvo fortsetter med enda bedre resultater enn i Q1
Nå viste tallene at salget hadde økt med 20 prosent til SEK 118,9 mrd. I Q1 var økningen på 12 %, men det er ikke noe som tyder på at komponentmangel og problemer med forsyningslinjer hadde gjort oppgavene noe enklere i Q2.
De hadde levert ut 60.800 biler – en oppgang på 33 %. I første kvartal klarte de å utlevere 55.600 biler.
434 av bilene i siste kvartal var batterielektriske og ordreinntaket på slike var 1.457 biler. Fabrikken i Ghent, der batteripakkene skal monteres, er nettopp åpnet.
Driftsresultatet viste en enda større vekst, fra 9,7 milliarder i fjor, til 13,7 – hvilket betyr at resultatmarginen økte fra 10,7 % for et år siden til 11,6 % nå.
(Etter Q1 endte driftsmarginen på 12,5 %).
I dette kvartalet hadde de avsluttet alt av salg, service og produksjon i Russland – uten å ha tatt stilling til om de skulle forlate landet helt. Salget der utgjorde ca. 3 % av gruppens nettosalg i fjor.
Volvo fortalte at ordreinngangen både for Mack, Renault og eget merke falt med 8 prosent i Q2, men at de allikevel holdt fast på prognosene for det europeiske og amerikanske markedet.
«En drømmeaksje for dem som jakter høye, direkte avkastninger. Våren 2023 fortsetter milliardene å regne over aksjonærene», skriver Dagens Industri.
Og sjefen selv, Martin Lundstedt kaller kvartalsrapporten «en styrkebeskjed fra Volvokonsernet».