-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nikola på hjul
Nikola Motor Company har nå vist sitt første kjøretøy. Det ble langt fra den store trekkvognen vi hadde gledet oss til.

Vi spoler tilbake til mai. Da fortalte vi om Nikola Motor Company og deres planer om å bygge en eldrevet trekkvogn med oppsiktsvekkende prestasjoner og rekkevidde.
Så kom Tine meierier på banen og fortalte at de hadde bestilt bilen – de visualiserte sågar det hele med en flott video der bilen i Tine-uniform kjørte rundt i norsk landskap.
Men Adam var ikke så lenge i Paradis – allerede dagen etter Tines PR-stunt kom melding fra Nikola Motor Company om at de kanskje heller skulle satse på hydrogen i stedet for batterier.
Uansett drivlinje ligger den store lastebilen langt frem i tid, om den i det hele tatt realiseres noen gang.
Men nå har et Nikola Motor Company et salgsklart produkt – om enn i en helt annen nisje. De kaller den Nikola Zero (lastebilen heter One) og definerer den som en UTV – Utility Task Vehicle.
«Bilen» har en batterikapasitet på 72 kWh og kan leveres med opp til 520 hestekrefter. Den skal gjøre sprinten 0-60 miles (96 km/t) på tre sekunder, og potensiell rekkevidde er oppgitt til mellom 100 og 200 miles.
Ifølge produsenten er bilen så vanntett at den kan kjøre under vann, men de fraråder dette på det sterkeste. Men litt gjørmesprut er neppe noe problem.
Bilen har en prislapp på 37.500 dollar i USA, det samme som nylig annonserte Chevrolet Bolt EV. Litt dyrt for et leketøy kanskje. Og mens en rekke stater gir payback ved kjøp av elbil, vil det ikke gjelde Nikola Zero siden den ikke er godkjent for bruk på vei.
Hvis du syns denne er midt i blinken, så kan du gå inn på denne siden og melde din interesse, samtidig som du betaler et depositum på 750 dollar.
![]() | Del på facebook |