-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Traton på riktig vei
Kanskje det hjalp å få Scania-folk i toppen? Christian Levin, hos Scania siden 1994, ble CEO i Traton for halvannet år siden – er nå styreformann – og kunne nylig legge frem et rekord-resultat for denne gruppen.
Traton, som har MAN, Navistar, VW Last og Buss i Sør-Amerika og – altså - Scania under sin paraply omsatte for € 40,3 mrd. i 2022, opp mer enn 30 prosent.
Resultatet økte fra € 0,4 mrd. i 2021 til 1,6 mrd.
Utleveringene brøt for første gang gjennom 300.000-muren og endte på 305.485 biler totalt.
Trengs noen tak
Men Levin la ikke skjul på at det fremdeles krevdes noen tak her og der.
Mens Scania hadde en margin på 10,5 prosent i Q4, og VW også opererte med to-sifret, måtte MAN nøye seg med 1,8 prosent. Hos MAN har det allerede skjedd noe. Steyr-fabrikken er solgt og deler av produksjonen er flyttet til Krakow.
MAN er også kommet langt med elektrifiseringen. En stor batterifabrikk bygges på fabrikkområdet i Nürnberg – i 2025 skal den produsere 100.000 batteripakker/år. Deres batterielektriske bil er klar i 2024 og skal få en rekkevidde på 800 km.
Velfylt ordrebok
Sammen med Mercedes og Volvo skal Traton i løpet av de neste fem år bygge 1.700 lastebil-ladere på de største transportårene i Europa.
I fjor solgte MAN og Scania 1.740 elbiler. I øyeblikket har de bestillinger på 2.366 slike.
Levin sa at årets ordrebok er velfylt.
«Årets produksjon er allerede mer eller mindre solgt» var ordene han brukte, og han regner med at både volum og omsetning vil øke med 5 – 15 prosent.