-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Store 4x4 kassebil øker
Og nå kan du også få en 4x4-utgave av Renaults store Master. Det er Oberaigner som leverer.
STATISTIKK: Innslaget 4x4 på varebiler er ekstremt høyt i Norge. Unntaket har hittil vært de største kassebilene, men også her peker pilen oppover viser tall fra OFV.
Det er riktignok fortsatt små volumer, men Mercedes Sprinter har øket 4x4-tallet fra 29 biler i fjor til 42 hittil i år.
Også Peugeot Boxer øker 4x4-andelen til 13 biler. VW Crafter nå er inne på 4x4-listen med fire registrerte biler, mens Fiat Ducato er den eneste som taper plasser på registreringsstatistikken i dette segmentet.
Nå melder 4x4-spesialisten Oberaigner at de også tilbyr Renault Master med 4x4. Det gjelder både som kassebil og med plan.
Systemet Oberaigner kommer med er ikke spesielt tiltenkt alminnelig vinterføre, men er heller utviklet spesielt for kjøring under vanskelige forhold i relativt sakte fart og tung last.
Systemet leveres da også kun på de utgavene som fra føre leveres med bakhjulsdrift, og sjaltes inn og ut med et knappetrykk fra førerplass.
Vekten på systemet er også forholdsvis lavt, under 150 kilo, slik at det meste av nyttelastkapasiteten beholdes.
En annen fordel er at både ESP og ABS forblir uberørt ved vanlig kjøring når systemet ikke er koblet til.