-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Innovasjonspris til MAN
På anleggsmaskinmessen Intermat 2006 i Paris ble MAN tildelt prisen Innovation Silver Award for sin hydrauliske transmisjonsløsning HydroDrive. I tillegg til prisen fikk MAN HydroDrive rosende omtale fra den internasjonale fagjuryen i kategorien Equipment & Components.

Systemet leveres på MAN TGA, den eneste lastebilserien i verden med hydrostatisk drift i forakselnavene. Ved behov gir dette ekstra trekkraft på forakselen. I motsetning til vanlig mekanisk allhjulsdrift passer dette systemet spesielt godt for biler som for det meste kjører på gode veier.
HydroDrive består av en høytrykks hydraulikkpumpe på girkasseuttaket, som leverer nødvendig hydraulikkoljetrykk til navmotorene på forhjulene. Systemet kobles inn med et tastetrykk.
Innkobling kan også gjøres under belastning. Systemet klarer seg altså uten mekanisk drevet foraksel, fordelerkasse og differensial. Det betyr 400 kg mer nyttelast i forhold til et tradisjonelt allhjulsdriftsystem.
Drivstofforbruket er en annen stor fordel. Ved normal kjøring ligger det på samme nivå som for en bil med drift på én aksel. Samtidig får bilen normal chassishøyde. Lastehøyde og svingskivehøyde ligger på standard nivå, slik at bilen kan brukes med ordinære semitrailere og påbygg. MAN HydroDrive er ment å gi ekstra fremkommelighet for biler i vanlig transport for å bedre sikkerheten og punktligheten.
En av de første til å prøve ut HydroDrive i praksis var den norske speditøren og transportøren Emdal (bildet).
Diagrammet viser teknologien MAN HydroDrive. Det hydrauliske systemet og hjulnav-motorene er vist i gult.