-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Innovasjonspris til MAN
På anleggsmaskinmessen Intermat 2006 i Paris ble MAN tildelt prisen Innovation Silver Award for sin hydrauliske transmisjonsløsning HydroDrive. I tillegg til prisen fikk MAN HydroDrive rosende omtale fra den internasjonale fagjuryen i kategorien Equipment & Components.
Systemet leveres på MAN TGA, den eneste lastebilserien i verden med hydrostatisk drift i forakselnavene. Ved behov gir dette ekstra trekkraft på forakselen. I motsetning til vanlig mekanisk allhjulsdrift passer dette systemet spesielt godt for biler som for det meste kjører på gode veier.
HydroDrive består av en høytrykks hydraulikkpumpe på girkasseuttaket, som leverer nødvendig hydraulikkoljetrykk til navmotorene på forhjulene. Systemet kobles inn med et tastetrykk.
Innkobling kan også gjøres under belastning. Systemet klarer seg altså uten mekanisk drevet foraksel, fordelerkasse og differensial. Det betyr 400 kg mer nyttelast i forhold til et tradisjonelt allhjulsdriftsystem.
Drivstofforbruket er en annen stor fordel. Ved normal kjøring ligger det på samme nivå som for en bil med drift på én aksel. Samtidig får bilen normal chassishøyde. Lastehøyde og svingskivehøyde ligger på standard nivå, slik at bilen kan brukes med ordinære semitrailere og påbygg. MAN HydroDrive er ment å gi ekstra fremkommelighet for biler i vanlig transport for å bedre sikkerheten og punktligheten.
En av de første til å prøve ut HydroDrive i praksis var den norske speditøren og transportøren Emdal (bildet).
Diagrammet viser teknologien MAN HydroDrive. Det hydrauliske systemet og hjulnav-motorene er vist i gult.