-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Innovasjonspris til MAN
På anleggsmaskinmessen Intermat 2006 i Paris ble MAN tildelt prisen Innovation Silver Award for sin hydrauliske transmisjonsløsning HydroDrive. I tillegg til prisen fikk MAN HydroDrive rosende omtale fra den internasjonale fagjuryen i kategorien Equipment & Components.

Systemet leveres på MAN TGA, den eneste lastebilserien i verden med hydrostatisk drift i forakselnavene. Ved behov gir dette ekstra trekkraft på forakselen. I motsetning til vanlig mekanisk allhjulsdrift passer dette systemet spesielt godt for biler som for det meste kjører på gode veier.
HydroDrive består av en høytrykks hydraulikkpumpe på girkasseuttaket, som leverer nødvendig hydraulikkoljetrykk til navmotorene på forhjulene. Systemet kobles inn med et tastetrykk.
Innkobling kan også gjøres under belastning. Systemet klarer seg altså uten mekanisk drevet foraksel, fordelerkasse og differensial. Det betyr 400 kg mer nyttelast i forhold til et tradisjonelt allhjulsdriftsystem.
Drivstofforbruket er en annen stor fordel. Ved normal kjøring ligger det på samme nivå som for en bil med drift på én aksel. Samtidig får bilen normal chassishøyde. Lastehøyde og svingskivehøyde ligger på standard nivå, slik at bilen kan brukes med ordinære semitrailere og påbygg. MAN HydroDrive er ment å gi ekstra fremkommelighet for biler i vanlig transport for å bedre sikkerheten og punktligheten.
En av de første til å prøve ut HydroDrive i praksis var den norske speditøren og transportøren Emdal (bildet).
Diagrammet viser teknologien MAN HydroDrive. Det hydrauliske systemet og hjulnav-motorene er vist i gult.