-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Opel Movano på velkjent plattform
Samtidig som Opel lanserer sin første elektriske varebil i den store klassen, har Movano byttet over til den velkjente Fiat-PSA-plattformen.
Dermed er den siste av Opels varebilmodeller også integrert på en av Stellantis sine egne plattformer.
Hittil har Movano hengt igjen på samme plattform som Renault Master og Nissan NV400 - noe som ikke var naturlig å videreføre, etter at Opel ble kjøpt opp av PSA som nå er en del av storkonsernet Stellantis.
Nye Movano deler nå plattform, og det meste annet, med sine konsernsøsken Fiat Ducato, Peugeot Boxer og Citroën Jumper.
I nyhetsmeldingen fra Opel legges det spesielt vekt på at deres nye store varebil også kommer i en batterielektrisk utgave, under navnet Movano-e.
- Nye Opel Movano-e kompletterer utvalget vårt av elektriske varebiler. Kundene kan nå velge et utslippsfritt alternativ også i den største klassen. Det vil selvsagt bidra til å styrke Opels posisjon i det norske varebilmarkedet, sier Roy Erik Johnsen, merkesjef for PSA varebil hos Bertel O. Steen, i en pressemelding.
Elmotoren i Movano-e er på 90 kW (122 hk) og med 260 Nm. Toppfarten er elektronisk begrenset til 110 kilometer i timen. Avhengig av behov, kan kunden velge mellom batterier på 37 kWh eller 70 kWh, noe som gir en rekkevidde på opptil 224 kilometer målt etter WLTP-syklusen for blandet kjøring.
Opel har dermed valgt samme oppsett som i Peugeot e-Boxer og Citroën ë-Jumper, mens Fiat har valgt et litt annet oppsett til sin e-Ducato. Sistnevnte har blant annet noe større batteripakker, på 47 eller 79 kWh. Bakgrunnen for disse ulike valgene er at Fiat og PSA ennå ikke hadde fusjonert at disse bilene ble utviklet.
I tillegg til elektrisk fremdrift blir også nye Opel Movano tilgjengelig med 2,2-liters dieselmotorer fra 80 kW (120 hk) til 121 kW (165 hk) og et moment på opptil 370 Nm, alle i kombinasjon med sekstrinns manuelle girkasser.
Kassebilversjonen består av fire lengder og tre høyder, med en lastekapasitet fra 8 til 17 kubikkmeter. Dørene på H3-varianten er 2,03 meter høye. Nyttelasten på inntil 2,1 tonn vil bli et av Movanoens sterke kort.
Opel forsikrer også at nye Movano er en god basis for bygging av ulike former for spesialkonverteringer, alt fra tippbiler til campingbiler.
Førerstøttesystemer som automatisk brems, blindsonevarsling, bakkenedkjøringsassistent og varsling om du er i ferd med å forlate kjørebanen skal også være på plass.
Etter planen vil nye Opel Movano og Movano-e være på plass rundt årsskiftet.