-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Nikola Tre FCEV](https://image.yrkesbil.no/4034694.webp?imageId=4034694&x=0.00&y=0.00&cropw=93.86&croph=100.00&width=960&height=472&format=jpg)
Grønne tungbiler
Hydrogen-deal for Nikola
Nikola har nettopp sagt at de skal levere inntil 75 Type 3 hydrogen-drevne biler til Plug Power Inc,
Plug Power er et amerikansk selskap som leverer grønn hydrogen og som har store planer for å sette opp en fylle-infrastruktur over hele Nord-Amerika.
Bilene de skal kjøpe skal leveres over de neste tre år og skal få påbygg som tankbiler for å frakte flytende hydrogen til fyllestasjonene.
Selskapet har allerede kontrakt med Nikola om å levere produksjonsanlegg til lastebilprodusentens planlagte hydrogen-hub i Arizona. Der er det snakk om 30 tonn per dag i starten, som sakte skal skaleres opp til 150 tonn.
Nikola har tidligere sagt at de skal bygge inntil 60 hydrogenstasjoner og kunne levere inntil 300 tonn per dag innen 2026. Den mengden de selv ikke produserer, skal leveres av Plug Power.
Det hele er åpenbart påskyndet av amerikanske økonomiske fordeler som skal fremme bruk av eldrevne nyttebiler.
Mens dette skjer har Trevor Milton, Nikolas svindeldømte grunnlegger, anket dommen med den begrunnelse at jurymedlemmet som vippet avgjørelsen i Miltons disfavør, har vist seg å ha en sterk holdning mot rike mennesker!
Anklagen gikk på at Milton var blitt milliardær ved å villede investorer. Miltons anke er begrunnet i at jurymedlemmet påsto hun ikke var i nærheten av sosiale media, men at det viste seg at hun hadde flere konti der hun langet løs på «velstående bedriftsledere».