-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny bestselger
Nå er Volkswagen klar med en ny Transporter. Og dermed er det opplagt at vi snakker om en ny bestselger.
Transporteren har alltid vært en dominerende modell i Folkevogn-sammenheng.
Av de 223.893 VW-varebilregistreringene jeg har bokført inntil utgangen av fjoråret, var cirka 125.000 Transportere eller modeller avledet av Transporteren.
Det første hele året den var i produksjon, 1950, tok Harald A. Møller hjem 51 stykker – året etter var de allerede oppe på 500.
Og siden det er registrert litt over 1,08 millioner nye varebiler i Norge etter krigen, kan vi nok slå fast at Transporteren alene har en markedsandel i hele denne perioden på 12,5 prosent.
Dominerende heter det.
Vi kan bare gjette på hvor den nye vil plassere seg når den kommer på markedet, men la det være nevnt at den utgående Transporter-modellen for tiden har en markedsandel på over 14 prosent i Norge.
Det heter kanskje Imponerende?
Dagens modell er altså den femte generasjonen. Den debuterte i 2003 og er derfor ganske ung. Gjennomsnittsalderen for hver Transporter-generasjon er nemlig 13 år! Men 12 eller tretten, i personbilsammenheng ville den vært byttet ut tre ganger allerede.
Startet med en skisse
Historien bak Transporteren er ganske spennende. Det sies at ideen dukket opp i form av en elendig skisse i notisboken til den hollandske Folkevogn-importøren Ben Pon.
Såpass offisiell er åpenbart denne historien blitt nå, at presentasjonen skal skje hjemme hos Pons-familien, kvelden før bilen blir presentert for resten av verden, på bilutstillingen i Amsterdam.
Ponsgruppen er for øvrig fremdeles en privat VW-importør, og slår Harald A. Møller med et år eller to.
Mindre radikal
Foreløpig vet vi lite om bilen. Denne første teaser-skissen av T6 virker ikke fullt så radikal som den konseptbilen vi så på IAA i fjor høst, men det kan skyldes, for eksempel, stor forskjell i akselavstand og at den var pickup – hvilket skissen åpenbart ikke viser.
Interiør-skissen kan derimot tolkes som om det har skjedd mer er enn på utsiden – men disse elementene kan vi snart fortelle dere mere om.
At denne viser en buss skal vi ikke ta oss nær av. Dette blir også en enorm varebilfamilie med nok dør- og vindu- og tak- og drivlinje-muligheter til å tilfredsstille de fleste. Og se ikke bort fra pickup’er og andre karosserivarianter.
Men detaljer må vi vente med enda en uke.
Vi kommer til å være til stede på debuten, det kommer en stor reportasje i neste utgave av Yrkesbil, og du vil selvfølgelig får høre mer om den, og se mere av den, her på yrkesbil.no