-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Traton blir stadig mer svensk
En av de virkelige Scania-veteranene, Catharina Modahl Nilsson, skal nå til München for å styrke Traton.
Hun skal etterfølge Michael Grahe – også en barka Scania-mann – som Chief Technical Officer.
En nøkkelstilling hvis man endelig skal få til antydninger av felles komponenter og teknisk samarbeid mellom, først og fremst, Scania og MAN.
Michael Grahe skal for øvrig til USA for å overta som CEO for Navistar etter at de også ble en del av Traton-Gruppen.
Nilssons karriere hos Scania startet i 1992 etter en M.Sc. i Stockholm. Det startet med motorutvikling, deretter ble det produktplanlegging før det ble prosjektjobbing – sist som sjef for hytteutvikling.
I januar 2016 fortsatte hun i Södertälje, men nå som Traton-ansatt med ansvar for chassis, cab, bus og komplett kjøretøy – ikke mindre.
Det varte i litt mer enn tre år. Da gikk hun over til det meget progressive Permobil – et selskap som bygger kjøretøy for funksjonshemmede.
Hun sa vel ikke noe om hvorfor hun sluttet, men det er ikke særlig tvil om at ganske mange i bransjen oppfattet Traton som et forholdsvis dysfunksjonelt selskap i denne perioden.
Nå sier hun i hvert fall at hun ser frem til å konsentrere seg mer om synergiene mellom de sterke merkevarene i gruppen og jobbe for at det skal øke verdien for hele selskapet.
– Jeg ser frem at vi skal jobbe sammen og oppnå store ting, sier den åpenbart begeistrede Nilsson.