-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skal kjøpe tungbiler for 100 millioner – hvert år
Stangelandgruppen klinker til med storkontrakt på kjøp av rundt 70 nye kjøretøy årlig fra Scania og Volvo i flere år fremover.
Det går lang tid mellom hver gang det dukker opp kontrakter av denne størrelsen i Norge.
70 tungbiler på ett år er i seg selv en stor kontrakt, men her snakker vi altså det samme antallet årlig i flere år fremover i tid.
Stangelandgruppen hevder de med dette sikrer seg «markedets mest moderne, effektive og miljøvennlige bilpark», og fremhever at de også vil være i front når storbilene for alvor tar steget over til mer miljøvennlige og bærekraftige alternativer.
– Målsettingen er å være en ledende aktør innen våre satsingsområder, både når det gjelder miljø, drivstoff forbruk, driftskostnader, effektivitet og til enhver tid den mest moderne arbeidsplass for sjåførene. Det bekrefter vi gjennom disse kontraktene, som ytterligere styrker vår posisjon, sier konsernsjef Olav Stangeland i Stangelandgruppen i en presseuttalelse.
Konsernet inngår rammeavtaler med Scania og Volvo.
Avtalene kan komme til å omfatte kjøp av vel 70 kjøretøy årlig, fordelt på ulike selskaper i gruppen, det vil si Stangeland Maskin AS, Crane Norway Group AS, SR Group AS, Rogaland Gjenvinning AS, Kolnes Maskin AS og Birkeland AS med flere underselskaper.
– Avtalen gir oss en forutsigbarhet som er viktig, det sikrer oss en levering og det er enkelt og greit for oss å bestille, sier Bjørn Røstad hos SR Group AS.
Kjøretøyene det er snakk om, er eksempelvis dumperbiler 6x4 – 8x4 – 6x6, trekkvogner, krokbiler, kranbiler og containerbiler for virksomhetene som i dag disponerer til sammen cirka 450 kjøretøy.
– Forutsigbarhet med tanke på kjøp og drift, service og reparasjon er viktig. Vi er opptatt av et godt samarbeid med leverandørene som gir oss prioritet på service og verksted, slik at bilene har minst mulig nedetid, sier maskin- og transportsjef Kjell Arild Egeland i Stangeland.
– For oss i Crane Norway som har nedslagsfelt over hele Norge, gir avtalen oss tilgjengelig landsdekkende service som igjen gir våre kunder forutsigbarhet og en trygg samarbeidspartner, sier Birger Lea.
Årlig kjøp av nye kjøretøy betyr at gruppen løpende faser ut brukt materiell.
– Det skjer typisk etter 6 - 8 års bruk. Det gjøres hele tiden en totalvurdering av bilparken slik at vi til enhver tid har det mest moderne utstyret som er tilgjengelig, forteller Egeland.
Samarbeidet med Scania og Volvo betyr at Stangeland er tett på utviklingen i storbilbransjen. Det handler ikke minst om miljø, bærekraft og forbruk av drivstoff.
– Vi jobber hele tiden med disse utfordringene, og blir også målt på dem hos våre kunder. En del av samarbeidet med Scania og Volvo betyr også opplæring av våre sjåfører slik at de til enhver tid utnytter kjøretøyenes teknologi mest mulig optimalt, sier Kjell Arild Egeland.
For Arild Netland i Norsk Scania er avtalen med Stangelandgruppen meget viktig.
– Her snakker vi om en bransjeledende aktør. Stangelandgruppen er opptatt av å ha det beste, både når det gjelder miljø, teknologi og effektivitet, og er et forbilde i bransjen, sier Netland som foretrekker å kalle rammeavtalen for en samarbeidsavtale.
Viktig er også avtalen for Trucknor Rogaland på vegne av Volvo.
– For oss betyr dette mye, både når det gjelder nybilsalg og ettermarked. Å standardisere samarbeidet gir forutsigbarhet, og gjør partnerskapet vårt både enklere og bedre, sier Trucknors Ståle Jensen.