-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Scania ber om timeout
Scania har nettopp sendt ut en underlig pressemelding. Det er ikke helt åpenbart hva de egentlig vil fortelle, bortsett fra at det skal komme en nyhet til høsten, men de kan ikke si hvilken.
Kanskje vil den nyheten være så ny at du kanskje burde tenke på å utsette kjøpet av den nye bilen.
Eller som det heter på Scaniask: «I denne situasjonen mener vi det er rettferdig å gi potensielle kunder et godt beslutningsgrunnlag når de vurderer kjøp av ny Scania».
‘Denne situasjonen’ viser til at også Scania har problemer med leveranser fordi de mangler halvledere. Hva de mener med ‘godt beslutningsgrunnlag’ er imidlertid mindre klart.
Men meldingen forteller i hvert fall at nyhetene i den bilen du kanskje vil vente med å bestemme deg for å kjøpe, ikke blir kjent før ordresystemet åpner i november, og at de første bilene med de nye nyhetene - som blir de største nyhetene siden introduksjonen i 2016 - har en planlagt produksjonsstart i Q2 neste år.
Det er ikke ofte vi gjengir uredigerte pressemeldinger, men denne fortjener det:
Scania introduserer oppdaterte produkter i november
Scania ønsker å gi kunden et bedre beslutningsgrunnlag for å avgjøre når det er riktig tidspunkt å vurdere ny Scania-lastebil ved å kunngjøre at en introduksjon av en vesentlig oppdatert Euro 6 lastebilserie er planlagt for november 2021.
“Gitt situasjonen med rekordhøy etterspørsel, mangel på halvledere og kommende introduksjon av ny produktserie har vi besluttet å legge alle kortene på bordet,” sier Alexander Vlaskamp, Executive Vice President and Head of Sales and Marketing i Scania.
Scania har erfart rekordhøye salg i 2021. ”Vi, og resten av bransjen, strever med mangel på halvledere. Dette har resultert i lange leveringstider og i noen tilfeller forsinkede leveringer. I tillegg forbereder vi oss på vår største introduksjon siden 2016. I denne situasjonen mener vi det er rettferdig å gi potensielle kunder et godt beslutningsgrunnlag når de vurderer kjøp av ny Scania.
Scania avslører ikke nøyaktig tidspunkt eller innhold i introduksjonen. Den eneste lovnaden er chassisoppdateringer og “vesentlig” forbedret drivstofføkonomi, sammenlignet med dagens serie. Dette bør bli sett i sammenheng med at Scanias lastebiler har blitt kåret “Green Truck” fem år på rad av ledende, tyske bransjetidsskrifter.
Kunder kan forhåndsmelde interesse for den oppdaterte produktserien til sin selger.
Ordresystemet for disse lastebilene vil ikke være åpent før i november.
“Vi skal sikre at hele salgsstyrken har riktige verktøy og oppdatert informasjon på plass før introduksjonen av den nye 13-literserien i november. Vi er overbevist om at våre kunder vil sette pris på å få muligheten til å velge mellom en fantastisk lastebil fra dagens serie eller en vesentlig oppdatert lastebil, med planlagt produksjonsstart i andre kvartal 2022,” avslutter Vlaskamp.
Med den nye drivlinjen demonstrerer Scania sin dedikasjon til å drive skiftet mot et bærekraftig transportsystem, slik at vi kan møte klimamålene satt av Parisavtalen. Scania var den første kommersielle lastebilprodusenten til å sette klimamål som er godkjent av Science Based Target initiative (SBTi).