-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
21.963 Caddyer i Norge omfattet av dieseljuks
Volkswagen-importøren Harald A. Møller opplyser at 147.139 biler i Norge er omfattet av produsentens utslippsjuks. 21.963 av disse er nyttekjøretøy.
Tirsdag bekreftet Volkswagen-konsernet at de har manipulert NOx-utslippet i 1,8 millioner nyttekjøretøy.
Onsdag opplyser den norske importøren, Harald A. Møller AS, at diesel-skandalen omfatter totalt 147.139 biler i Norge, og at 21.963 av disse er Volkswagen Nyttekjøretøy.
Kun Caddy
Av Volkswagen nyttekjøretøy er det ifølge importøren modellen Caddy, utstyrt med dieselmotor type EA 189, som er berørt i Norge. Disse bilene er solgt i perioden 2011 til 2015, fordelt slik:
- 2011: 3.148 biler
- 2012: 5.425 biler
- 2013: 4.728 biler
- 2014: 4.521 biler
- 2015: 4.141 biler
De øvrige bilene i Norge som er berørt fordeler seg slik: Volkswagen med 77.580 biler, Audi med 27.649 og Skoda med 19.947.
Bilene er teknisk sett sikre og kan brukes som vanlig, opplyser Møller.
Bilene blir kalt inn
Volkswagen-konsernet presenterer i dag en handlingsplan for hva de skal gjøre med de berørte bilene.
«Med den handlingsplanen som nå fremlegges vil de berørte kundene i løpet av noen uker som et første skritt bli informert individuelt om at deres bil er berørt og at det kan være nødvendig med en oppgradering. Handlingsplanen omfatter også at Volkswagen og konsernets øvrige merker allerede i oktober vil presentere tekniske løsninger for tyske myndigheter. Når tyske myndigheter har godkjent de tekniske løsningene vil disse bli klargjort for implementering innenfor hele EØS-området.
Deretter vil våre kunder bli informert om den tekniske løsningen for oppgradering av deres bil, og kan så avtale tid hos sitt merkeverksted dersom dette skulle vise seg å være nødvendig. Våre merkers nettsider vil oppdateres med aktuell informasjon etter hvert som vi får mer kunnskap om oppgraderingstiltakene», skriver Møller i en pressemelding.
- Gjør alt i vår makt
- Vi er svært lei oss for den situasjonen som er oppstått, og vil gjøre alt som står i vår makt for å gjennomføre nødvendige oppgraderinger så effektivt som mulig. Volkswagen AG har forsikret oss om at kundene ikke skal bli skadelidende og vi skal sammen med våre forhandlere gjøre alt vi kan for å gjenvinne kundenes tillit, sier administrerende direktør Terje Male i den norske importøren Harald A. Møller AS i pressemeldingen.