-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
21.963 Caddyer i Norge omfattet av dieseljuks
Volkswagen-importøren Harald A. Møller opplyser at 147.139 biler i Norge er omfattet av produsentens utslippsjuks. 21.963 av disse er nyttekjøretøy.

Tirsdag bekreftet Volkswagen-konsernet at de har manipulert NOx-utslippet i 1,8 millioner nyttekjøretøy.
Onsdag opplyser den norske importøren, Harald A. Møller AS, at diesel-skandalen omfatter totalt 147.139 biler i Norge, og at 21.963 av disse er Volkswagen Nyttekjøretøy.
Kun Caddy
Av Volkswagen nyttekjøretøy er det ifølge importøren modellen Caddy, utstyrt med dieselmotor type EA 189, som er berørt i Norge. Disse bilene er solgt i perioden 2011 til 2015, fordelt slik:
- 2011: 3.148 biler
- 2012: 5.425 biler
- 2013: 4.728 biler
- 2014: 4.521 biler
- 2015: 4.141 biler
De øvrige bilene i Norge som er berørt fordeler seg slik: Volkswagen med 77.580 biler, Audi med 27.649 og Skoda med 19.947.
Bilene er teknisk sett sikre og kan brukes som vanlig, opplyser Møller.
Bilene blir kalt inn
Volkswagen-konsernet presenterer i dag en handlingsplan for hva de skal gjøre med de berørte bilene.
«Med den handlingsplanen som nå fremlegges vil de berørte kundene i løpet av noen uker som et første skritt bli informert individuelt om at deres bil er berørt og at det kan være nødvendig med en oppgradering. Handlingsplanen omfatter også at Volkswagen og konsernets øvrige merker allerede i oktober vil presentere tekniske løsninger for tyske myndigheter. Når tyske myndigheter har godkjent de tekniske løsningene vil disse bli klargjort for implementering innenfor hele EØS-området.
Deretter vil våre kunder bli informert om den tekniske løsningen for oppgradering av deres bil, og kan så avtale tid hos sitt merkeverksted dersom dette skulle vise seg å være nødvendig. Våre merkers nettsider vil oppdateres med aktuell informasjon etter hvert som vi får mer kunnskap om oppgraderingstiltakene», skriver Møller i en pressemelding.
- Gjør alt i vår makt
- Vi er svært lei oss for den situasjonen som er oppstått, og vil gjøre alt som står i vår makt for å gjennomføre nødvendige oppgraderinger så effektivt som mulig. Volkswagen AG har forsikret oss om at kundene ikke skal bli skadelidende og vi skal sammen med våre forhandlere gjøre alt vi kan for å gjenvinne kundenes tillit, sier administrerende direktør Terje Male i den norske importøren Harald A. Møller AS i pressemeldingen.