-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Girer raskere
Inntil 30 prosent raskere girskift for en allerede rask girkasse, må sies å være betydelig.
Det er Volvo Trucks som melder at deres «intelligente» og automatiske girkasse, I-Shift, nå er raskere enn noen gang.
Den kjappe responsen hevdes å gi en forbedret og sømløs kjøreopplevelse både for dieseldrevne og elektriske tunge lastebiler.
I-Shift-girkassen samhandler nå med motoren på en ny måte. Oppdateringen inkluderer en raskere aktivering av clutchen, noe som resulterer i kortere avbrudd i trekkraften. Hvorvidt girskiftene også er mykere, slik produsenten hevder, har vi kun deres egne ord på foreløpig.
– Raskere girskift gjør det mulig å optimalisere valg av gir mer effektivt. Og jo flere girskift veien og terrenget krever, jo mer vil sjåføren sette pris på forbedringene. Når man ved å bruke I-Shift kan oppnå inntil 30 prosent raskere girskift, vil sjåførene helt klart merke en positiv forskjell, sier Pär Bergstrand, Heavy Duty Transmission manager hos Volvo Trucks.
Han forklarer at de raske girskiftene oppnås gjennom flere nøkkelforbedringer. For det første gir oppdaterte sensorer nå data med høyere nøyaktighet til kontrollenheten, som har fått ny programvare og en raskere mikroprosessor for å oppnå mye raskere kalkuleringstider.
For det andre gjør en ekstra skive i girkassebremsen at den reagerer raskere før et girskift, slik at det kan gjennomføres tidligere. Til slutt har man redusert luftvolumet i forskjellige aktiveringssystemer, for eksempel skiftegaflene, clutchen og girkassebremsen, for å oppnå et enda raskere girskift.
I dag bygges alle tunge Volvo lastebiler med I-Shift som standard.