-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
Daimler Trucks får e-senter og autonom-forskning
Omtrent samtidig forteller Daimler Trucks at de skal samle all elbilvirksomhet i et globalt utviklingssenter og at de skal bygge et autonom-truck senter i USA. Dessuten viste de to nye elbiler.

Daimler har allerede to sentra for automatisert kjøring. Et i Stuttgart og et i Bangalore.
Men nå skal de opprette en større avdeling i Portland, som skal forske og utvikle videre, samtidig som de derfra koordinerer alle tilstøtende aktiviteter rundt i veden.
Daimler sier at de er i front når det gjelder robotkjørte biler. At de vil gi spedisjonsbransjen enorme fordeler, at de vil øke både sikkerhet og punktlighet og – ikke minst – de vil gjøre at sjåførmangelen blir mindre kritisk.
Daimler Trucks investerer mer enn 2,5 milliarder Euro i forskning og utvikling i år og neste år. Mer enn 500 millioner av disse går til autonom kjøring og til e-mobility.
Og der dukket det plutselig opp en annen historie.
I disse dager oppretter nemlig selskapet en egen gruppe for utvikling av tunge, elektriske lastebiler. Her er det de tilsvarende gruppene i Stuttgart og Kawasaki som skal knyttes opp mot det nye sentret i Portland.
EMG, E-Mobility Group, er navnet på nyskapningen, og den blir ikke lenger noen fjern forskningsavdeling langt ute på et organisasjonskart. Fra 1. juli skal den ledes av Gesa Reimelt som i dag leder prosjektgruppen for drivlinjer og eDrive hos Mercedes personbiler. Han skal da rapportere direkte til dr. Frank Reintjes, sjef for global drivlinje og produksjon hos Daimler Trucks.
Antakelig for å vise at de mener alvor med denne etableringen kunne de presentere to nye elbiler da budskapet ble levert.
Den ene basert på Cascadia har 730 hester og 550 kWh batterier som rekke for turer på inntil 400 km og så kan den lades opp til nye 320 km i løpet av en hamburger og cola pluss en tur på potta.
Den andre, også Freightliner, en eM2 106 er beregnet for distribusjonsjobber. 325 kWh og inntil 480 hk. Her snakker vi om en rekkevidde på inntil 370 km.
Frank Reintjes kunne fortelle at 30 elektriske Freightliners ville være ute hos de første kundene i løpet av dette året.
- Det vi er ute etter, sa han, er teknologiske nøkkelstrategier. Vi skal gå for de beste løsningene når det gjelder batterier, lading og energistyring.