-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Elektrisk Renault lastebil i 2019
Volvo Trucks franske søster følger etter og lanserer elektrisk lastebil neste år.
BilJobb.no
-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
En drøy uke etter meldingen fra Gøteborg om at Volvo starter salget av elektriske distribusjonsbiler i 2019, kunngjør Renault Trucks at de også vil starte salget av en serie elektriske kjøretøy neste år.
De helelektriske lastebilene er designet for bruk i urbane områder, og vil bli produsert på fabrikken til Renault Trucks i Blainville-sur-Orne i Normandie, Frankrike, opplyser produsenten i en pressemelding.
Ti års utvikling
Nylig var presidenten i Renault Trucks, Bruno Blin, i Norge. Han fortalte da at elektrisk drift er en viktig del av selskapets strategi for en bærekraftig transportform i urbane strøk.
Renault Trucks opplyser at de har jobbet med forskning og utvikling av elektriske drivlinjer siden 2009. Ulike tester under virkelige forhold i daglig drift med lastebiler i 12-16 tonns segmentet – i samarbeid med selskaper som Speed Distribution for Guerlain, Stef for Carrefour, Nestlé og Delanchy gruppen – skal ha gitt viktig informasjon og erfaringer om prestasjoner under ulike forhold, batterienes oppførsel, bruk av ladestasjoner og vedlikeholdsbehov spesifikt relatert til elektriske lastebiler.
I tillegg til kjøretøyene som har vært brukt til testing, har også Renault Trucks solgt og markedsført en 4,5 tonns elektrisk lastebil siden 2010 i Europa: Maxity Electric:
– Vår kommersielle erfaring med Maxity Electric har satt oss i stand til å øke kompetansen i nettverket vårt når det gjelder salg, service og reparasjoner av elektriske kjøretøy, forklarer François Savoye som er ansvarlig for Renault Trucks’ strategi for energieffektivitet.
– Dagens elektriske kjøretøy representerer en konkurransedyktig løsning, noe som ikke var tilfelle i 2010, legger han til.
Volvo-hjelp
I tillegg til den betydelige innsatsen som har vært lagt ned i testing for å forstå kundebehov og krav i markedet, har Renault Trucks også muligheten til å dra nytte av ressursene som Volvo gruppen tilbyr i form av forskning og utvikling.
Her har man mulighet til å høste av grundig utprøvd teknologi og utnytte synergier mellom forretningsenhetene, ikke minst når det gjelder elektriske busser. Takket være utnyttelsen av disse stordriftsfordelene, er Renault Trucks nå i stand til å tilby et spekter av kostnadseffektive kjøretøy til kundene sine i 2019.
En dedikert monteringslinje for helelektriske lastebiler er nå i ferd med å bli installert på fabrikken i Blainville-sur-Orne i Normandie.