-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Fuso på strøm
Stille og rolig har Mercedes introdusert en helelektrisk Fuso. I New York! Til Europa neste år. Storserie i 2019.

Canter har vi tidligere kjørt i hybrid-versjon. Den går det også noen av i Norge. Det har også vært kjent at de jobbet med en batterielektrisk utgave, de viste den første prototypen allerede i 2010, på IAA. Men at den skulle debutere ved at fire eksemplarer overlates forskjellige brukere i New York var overraskende.
Mindre overraskende er det at den er døpt eCanter.
Kom før Tesla
Introduksjonen skjer samtidig med at Daimler har en større utstilling i East Village, under tema: «Fremtidens tankstasjon».
Vi skal vel heller ikke overse at forestillingen fant sted omtrent da Tesla skulle presentere sin elektriske truck – men akkurat det showet ble som kjent utsatt.
Daimlers planer for denne modellen er nå at 500 slike skal ut i trafikk neste år. I Japan, USA og Europa. Ingen blir foreløpig solgt, de blir utleid av produsenten og operasjonen er åpenbart ment som en stor felt-prøve.
Først i 2019 skal den egentlige serieproduksjonen, fremdeles ved fabrikken i Portugal, starte opp.
Allerede i 2017 kunne Daimler fortelle om den første storkunden: Seven-Eleven Co. Ltd. i Japan hadde allerede bestilt 25 biler.
Rask lading
Slik disse første bilene er utstyrt har de seks Li-ion batteripakker på til sammen 13,8 kW. Det skal holde til 100 km. rekkevidde og nyttelasten ligger på inntil 3,5 tonn.
Det er etablerte samarbeidspartnere inne i bildet her. Mercedes-Benz Energy GmbH sørger for lokale ladeløsninger, mens ChargePoint er en global lader-operatør. Dessuten offentliggjorde Daimler samtidig et nytt samarbeid med israelske StoreDot Ltd.
De jobber med såkalt flash-batteri teknologi. I klartekst: batterier og lading som gjør at å «fylle tanken» tar omtrent like lang tid som å fylle tanken i dag.
Det er for øvrig ikke noe som tyder på at Norge blir tildelt noen av forsøksbilene som skal til Europa neste år.