-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Gjenbrukt Morris-design
De begynte å snakke om det i mai – om å lage en ny el-versjon av Morris J. Nå vet vi litt mer.

Kanskje de nye Morris-folkene klarer det før de gamle Volkswagen-folkene – å gjenskape et kommersielt designikon som førstemann.
Vi har riktignoknok sett antydninger av ID Buzz lenge, men fremdeles er det dårlige signaler om når den skal komme.
Antydninger av en moderne versjon av Morris J – fra 1948 og typisk bulldog-tryne – fikk vi først i mai. Da fikk vi en herlig skisse – bakfra riktignok – og beskjed om at Morris JE, med avansert batteriteknologi på en lettvektsplattform – ville komme.
Nå har initiativtakerne lagt ut enda noen bilder, samtidig som de sier at den skal komme «i høst». (Meldingen datert midt i oktober).
Egentlig vet vi ikke noe. Bortsett fra at dette høres ut som noe ganske romantisk og så vet vi at sjefen heter Qu Li – og vi vet at britisk vintage har en tendens til å trekke til seg – også – pengefolk fra Kina.
Om dr. Qu Li har penger aner vi ikke, men han har i hvert fall kjøpt rettighetene til Morris Commercial-navnet. Bare det er jo romantikk nok – navnet stammer fra 1924, selv om Morris hadde bygget biler før.
Egentlig var det ganske naturlig å ta utgangspunkt i J-modellen, den har jo en like karakteristisk profil som både Minor og Mini. Og med skyvedører var den attpåtil praktisk.
Men det nye selskapet sier i hvert fall at de har et team konstruktører og designere og konsulenter og håndverkere rundt i Europa og at de har bygget de første før-produksjonsbilene som nå testes overalt og hardt i påvente av en snarlig premiere.
Det lille vi vet om dem er blant annet karbon-karosseri (lav vekt), modul-plattform og li-ion batterier. Ikke noe mer.
De første teaserbildene tyder på at designerne har klart å beholde essensen fra den gamle, på tross av at bulldogbiler ikke er de mest effektive når man tester frontkollisjon.
Men på den annen side kan vi regne med at volumet blir så lavt at den ikke trenger kollisjonstester. Verdens mest eksklusive gatemat-Van?
Vi kommer ikke til å holde pusten til vi ser den første på veien, for å si det sånn. Men håper allikevel på at det kommer til å gå bra.