-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Maxus makser
Den kinesiske el-varebilen Maxus øker takten i Europa, foran den store introduksjonen de planlegger i 2019.
Vi har allerede fortalt om kinesiske Maxus. En el-varebil som kommer fra en av Kinas virkelig store og velrennomerte fabrikker, SAIC, og som blant annet Posten Norge har tittet nærmere på.
De har for lengst fortalt at de planlegger en pan-europeisk debut i 2019, men før det skal de åpenbart inn på flåter og kritiske brukere – dels for å samle erfaring og dels (håper de vel) for å opparbeide seg et godt renomme.
Nå forteller Pieter Gabriëls, administrerende direktør for SAIC Mobility Europe, at «nå analyserer vi virkelig-liv data for å vise hvordan store brukere med fordel kan fylle på med elektriske biler i varebilflåtene sine. Dette er også et ledd i å skru opp leveringene slik at vi er helt forberedt på det vi tror kan vente oss i 2019».
Maske Fleet er en av de store brukerne i Tyskland som er blinket ut som en tidlig samarbeidspartner. Derfra har de for eksempel nettopp levert flere EV80 biler til et stort budbilfirma i Hamburg, Uzun Logistik.
Andreas Maske, sjefen for Maske Fleet GmbH, peker på at med stadig større usikkerhet med hensyn til kjøretillatelser i tyske storbyer, er det viktig for store logistikkfirmaer å ha alternativene klare, og vite hvordan de skal drives.
Tyskland og Østerrike var de første markedene, så har andre nasjoner fulgt etter, og vi kan nok regne med større oppmerksomhet rettet mot Norge også om ikke så lenge.