-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Solaris skal levere ti trolleybusser til Bergen
Keolis Norge har bestilt ti Trollino nT18 fra Solaris Norge AS. De 18 meter lange batteridrevne trolleybussene skal settes i drift på Norges eneste trolleybusslinje i Bergen om ett år.

De nye trolleybussene fra den polske leverandøren skal være på plass i oktober/november 2020 og i drift senest 1. desember samme år.
– Trolleybussene er stillegående og utslippsfrie, noe som vil utgjøre stor forskjell fra dagens trolleybusser som er dieseldrevet, sier adm.dir. Gry Miriam Olsen i Keolis Norge i en presseuttalelse.
LES OGSÅ: Gavepakke fra Solaris
– En milepæl
Keolis ble 17. juni i år tildelt kontrakten for drift av Skyss sin rutepakke Bergen sentrum.
Avtalen med Solaris Norge har en verdi på åtte millioner euro og blir med dette første gang den polske fabrikken leverer typen Trollino 18 til Norge.
– At Bergen har valgt Solaris’ trolleybusser for å operere den eneste trolleybusslinjen i landet er absolutt en milepæl for oss, sier Sverre Skaar, adm.dir. i Solaris Norge AS.
LES OGSÅ: Buss + Batteri = Sant (dessverre)
Kjører delvis på batteri
Trolleybussene er batteridrevne og skiller seg ut fra eksisterende trolleybusser da de ikke er avhengig av kjøreledning på hele strekningen.
Bussene har en 250kW elektrisk motor og er utstyrt med 55 kWh batterier som lades i trolleybussnettet under kjøring.
Bergen har i dag Norges eneste gjenværende trolleybusslinje som strekker seg fra Bergen sentrum til Birkelundstoppen. Fra neste høst vil denne linjen være forlenget fra Birkelundstoppen til Bergen sentrum og derfra videre til Lyngbø.
Keolis er nå i forhandlinger om kjøp av 40 busser som skal kunne kjøre fossilfritt, for eksempel med HVO, for å gjøre bussflåten komplett.