-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Uptime utvides
Ett år etter at Mercedes-Benz introduserte sin Uptime, utvides tjenesten. Nå inkluderes også traileren.

Formålet med Uptime er å sikre mindre downtime. Her skal bilen overvåkes kontinuerlig slik at service og vedlikehold kan planlegges i god tid.
Daimler har hele tiden sagt at dette er et system med byggeklosser og at man kommer til å legge på nye elementer kontinuerlig.
Nå er det i første omgang informasjoner om trailerens bremsesystem som blir samlet opp og sendt videre. Lufttrykket til bremsene (og samtidig til evt. luftfjæring) og bremsemekanismens funksjon. Informasjonene overføres gjennom kontakten til traileren og sendes til Truck Data senteret og kundeportalen.
Nå skal man ikke bli alt for rørt når Mercedes-Benz forteller at dette utvidede systemet ikke krever mer hardware og ikke skal koste noe for kundene i de 17 markedene der Uptime nå er aktivt. Dette er jo den ideelle måten å lime kunden til produsenten. Frie verksteder har ingen våpen mot noe sånt som dette.
Her sendes altså hele kjøretøyets data fra bilen til serveren hos Mercedes-Benz Service. Der blir dataene analysert. Hvis nødvendig utarbeides spesielle anbefalinger om hvordan og hva som må gjøres. Disse informasjonene fordeles til bileierens flåtesjef, til Mercedes-Benz Customer Assistant Center i Maastricht og til kundens vanlige serviceverksted.
Mercedes-Benz sier at systemet tar seg av en lang rekke forskjellige trailer-varianter, men ikke noe mer om når det blir tilgjengelig i Norge også.
Danmark, Sverige og Finland er blant dem som for lengst er medlemmer av klubben.