-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Uptime utvides
Ett år etter at Mercedes-Benz introduserte sin Uptime, utvides tjenesten. Nå inkluderes også traileren.
Formålet med Uptime er å sikre mindre downtime. Her skal bilen overvåkes kontinuerlig slik at service og vedlikehold kan planlegges i god tid.
Daimler har hele tiden sagt at dette er et system med byggeklosser og at man kommer til å legge på nye elementer kontinuerlig.
Nå er det i første omgang informasjoner om trailerens bremsesystem som blir samlet opp og sendt videre. Lufttrykket til bremsene (og samtidig til evt. luftfjæring) og bremsemekanismens funksjon. Informasjonene overføres gjennom kontakten til traileren og sendes til Truck Data senteret og kundeportalen.
Nå skal man ikke bli alt for rørt når Mercedes-Benz forteller at dette utvidede systemet ikke krever mer hardware og ikke skal koste noe for kundene i de 17 markedene der Uptime nå er aktivt. Dette er jo den ideelle måten å lime kunden til produsenten. Frie verksteder har ingen våpen mot noe sånt som dette.
Her sendes altså hele kjøretøyets data fra bilen til serveren hos Mercedes-Benz Service. Der blir dataene analysert. Hvis nødvendig utarbeides spesielle anbefalinger om hvordan og hva som må gjøres. Disse informasjonene fordeles til bileierens flåtesjef, til Mercedes-Benz Customer Assistant Center i Maastricht og til kundens vanlige serviceverksted.
Mercedes-Benz sier at systemet tar seg av en lang rekke forskjellige trailer-varianter, men ikke noe mer om når det blir tilgjengelig i Norge også.
Danmark, Sverige og Finland er blant dem som for lengst er medlemmer av klubben.