-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Utvider test av Transit som ladbar hybrid
Let etter noe hybrid på varebilstatistikken til Opplysningsrådet – og du skal lete lenge. Slikt finnes ikke! Det skal Ford gjøre noe med.
Ford går til Valencia for å se hva hybrid teknikk på varebiler kan bidra til. Det er først og fremst luftkvaliteten man tenker på – men ikke bare.
Driftsøkonomien spiller også en rolle i pilotforsøket.
Serieproduseres fra neste år
Valencia er en av Europas hi-tech byer, så det er ikke helt unaturlig at det er dit Ford drar når oppdraget er å teste ut plug-in hybrid teknologi i intens varedistribusjon, samtidig som man holder tett kontroll med driftsutgiftene.
Opplegget er at Ford skal serieprodusere sin Transit Custom som en plug-in hybrid fra neste år.
De foreløpige spesifikasjonene forteller at bilen skal klare 50 kilometer i ren el-modus, men i tillegg har den selvfølgelig noe mer seriøst: i dette tilfelle en 1 liters 3-sylindret EcoBoost bensinmotor om bord.
Dette er åpenbart en liten flik av Fords store elektrifiseringsprogram: en investering på 11 milliarder dollar frem mot 2022. Veldig lovende at de velger varebiler som en av oppstartprosjektene.
LES OGSÅ: Kobler nyttekjøretøyene til Internett
Stor utprøving
Ford har riktignok hatt noen av disse bilene ute i engelske flåter tidligere, blant annet har Metropolitan Police i London brukt noen slike biler siden i fjor.
Men nå snakker vi om en større flåte og et forsøk i samarbeid med de lokale myndighetene og med biler som til de grader er telematiske at det ikke er et milligram forbruk eller et nanosekund som ikke blir registrert og overført til en regnesentral.
Steven Armstrong, Fords sjef i Europa sier at i Spania snakkes det mer og mer om PHEV-flåter.
– Vår test i Valencia vil gi oss en bedre forståelse av hvordan elektrifisering av små eller mellomstore flåter vil fungere i et miljø som er litt fjernere fra vårt hjemmemarked, sier han.