-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Utvider test av Transit som ladbar hybrid
Let etter noe hybrid på varebilstatistikken til Opplysningsrådet – og du skal lete lenge. Slikt finnes ikke! Det skal Ford gjøre noe med.
Ford går til Valencia for å se hva hybrid teknikk på varebiler kan bidra til. Det er først og fremst luftkvaliteten man tenker på – men ikke bare.
Driftsøkonomien spiller også en rolle i pilotforsøket.
Serieproduseres fra neste år
Valencia er en av Europas hi-tech byer, så det er ikke helt unaturlig at det er dit Ford drar når oppdraget er å teste ut plug-in hybrid teknologi i intens varedistribusjon, samtidig som man holder tett kontroll med driftsutgiftene.
Opplegget er at Ford skal serieprodusere sin Transit Custom som en plug-in hybrid fra neste år.
De foreløpige spesifikasjonene forteller at bilen skal klare 50 kilometer i ren el-modus, men i tillegg har den selvfølgelig noe mer seriøst: i dette tilfelle en 1 liters 3-sylindret EcoBoost bensinmotor om bord.
Dette er åpenbart en liten flik av Fords store elektrifiseringsprogram: en investering på 11 milliarder dollar frem mot 2022. Veldig lovende at de velger varebiler som en av oppstartprosjektene.
LES OGSÅ: Kobler nyttekjøretøyene til Internett
Stor utprøving
Ford har riktignok hatt noen av disse bilene ute i engelske flåter tidligere, blant annet har Metropolitan Police i London brukt noen slike biler siden i fjor.
Men nå snakker vi om en større flåte og et forsøk i samarbeid med de lokale myndighetene og med biler som til de grader er telematiske at det ikke er et milligram forbruk eller et nanosekund som ikke blir registrert og overført til en regnesentral.
Steven Armstrong, Fords sjef i Europa sier at i Spania snakkes det mer og mer om PHEV-flåter.
– Vår test i Valencia vil gi oss en bedre forståelse av hvordan elektrifisering av små eller mellomstore flåter vil fungere i et miljø som er litt fjernere fra vårt hjemmemarked, sier han.