-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Bestiller 2.500 renovasjonsbiler med 1.000 hestekrefter
Amerikanske Nikola har mottatt sin hittil største ordre av renovasjonsbiler fra Republic Services.
2.500 elektriske renovasjonsbiler med levering i 2023 (testing i 2022), og opsjon på ytterligere 2.500 biler, lyder ordren fra den amerikanske avfallsgiganten Republic Services.
Selskapet, med Cascade Investment (kontrollert av Bill Gates) på eiersiden, hadde ifølge Fleet Owner 500 USAs syvende største lastebilflåte i 2017 med 16.000 enheter.
Renovasjonsbilen skal være bygget over samme plattform og med samme drivlinje som «Europa-modellen» Nikola Tre. Det betyr inntil 720 kWh batterikapasitet og 1.000 hestekrefter.
«Den nye plattformen kan gi renovasjonsbiler nær tre ganger så mye effekt som gass- eller dieselmotorer, noe som gir operatørene bedre mulighet for uanstrengt bakkekjøring med fullt lass», hevder Nikola.
Selskapets CEO, Mark Russell, poengterer at Nikola tar mål av seg å levere komplette renovasjonsbiler.
– I dag kjøper kundene gjerne chassis og påbygg fra ulike leverandører, og må kanskje forholde seg til ulike garantier. Vi skal tilby fullt integrerte lastebiler og påbygg med én fabrikksgaranti. Tilbudet vil inkludere både sidelastere og frontlastere, sier Russell.
Nikola og grunnleggeren Trevor Milton, som vi møtte i Oslo for et par år siden, har de seneste årene fått mye oppmerksomhet for sine oppsiktsvekkende hydrogenlastebiler, med modellnavn som One, Two og Tre – og lister så lange som vonde år, med navn på mulige kunder (også norske) som er heftig begeistret.
Men det amerikanske selskapet har foreløpig ikke levert en eneste produksjonsbil ut til kunde.
Det foreløpig siste vi hørte var i Italia før jul i fjor, da det ble sagt at de første batterielektriske lastebilene i Europa skal leveres til kunder i 2021 og hydrogenlastebiler skal være klare i 2023.