-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Scania starter produksjon i Kina
Svenskene har kjøpt et kinesisk lastebilselskap og skal lage kjøretøy for verdens største kjøretøymarked.
Nantong Gaokai heter selskapet Scania nå har kjøpt, i byen Rugao øst i Kina. Oppkjøpet gir Södertälje lisens til å produsere lastebiler i Kina, melder nyhetsbyrået Reuters.
Det strategiske trekket kommer like etter at Scania sa de ville investere i batteriproduksjon i Sverige, som et ledd i utforskningen av fremtidige teknologier.
Scanias talsmann har imidlertid vært lite snakkesalig om planene i Kina, og nekter overfor Reuters å kommentere hvor lang tid det vil ta å fullføre produksjons-oppsettet i Kina, hvilken produksjonskapasitet det er snakk om eller hvilke modeller de planlegger å produsere der.
Ifølge nyhetsbyrået økte lastebilsalget i Kina med 24 prosent, fra januar til oktober – til totalt 3,87 millioner kjøretøy i perioden. Veksten skal i stor grad være drevet av myndighetenes investeringer i infrastruktur og at bileierne oppgraderer kjøretøyparken som følge av strengere utslippskrav.
Det kinesiske lastebilmarkedet er i stor grad dominert av statlige FAW Jiefang Group Co Ltd, Volvo-tilknyttede Dongfeng Motor Group Co Ltd og statlige Sinotruk Hong Kong Ltd.
Alle Scania som selges i Kina per i dag er importert til landet, og har en betydelig høyere pris enn de innenlandsproduserte merkene.
Det er heller ikke så lenge siden det ble kjent at Daimler AG og deres mangeårige kinesiske partner Beiqi Foton Motor Co Ltd. planglegger å bygge Mercedes-Benz Actros i kina for det kinesiske markedet.