-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Slik vil Skatteetaten og Posten Bring bekjempe a-krim i transportnæringen
Slike samarbeidsavtaler med Skatteetaten har vært vanlige innen bygg og anlegg, men Posten Bring er første selskap som inngår et slikt samarbeid i transportbransjen.
– Vi har over lengre tid hatt et pilotsamarbeidet med Skatteetaten og det har vist seg som et av de mest effektive virkemidlene vi har hatt i arbeidet med å bekjempe arbeidslivskriminalitet i varebilbransjen, sier Stefan Midteide i Posten Bring som er fagsjef Etikk i leverandørkjeden.
Så fornøyde er konsernet med resultatene at de nå utvider og forsterker avtalen til også å omfatte transportører innen tungtransport.
– Vi opplever at de seriøse aktørene verdsetter dette, sier Midteide.
Utveksler informasjon
Ifølge avtalen vil Posten Bring og Skatteetaten utveksle informasjon, der målet er å forsterke kontrollrutinene til førstnevnet og sørge for at useriøse aktører ikke inngår kontrakter med Posten Bring.
Målet er ikke å avslutte og kansellere avtaler med samarbeidspartnere.
– Dette er viktig å understreke, fordi deler av transportbransjen er ikke regulert godt nok av myndighetene. Vi fortsetter samarbeidet med selskaper som er seriøse og som vil forbedre seg, men avslutter samarbeid når det er nødvendig. I tilfellene vi finner mindre feil, ønsker vi å gi råd og veilede disse selskapene slik at de opptrer slik de skal gjøre, fortsetter Midteide.
Avhengige av samarbeid
Samarbeidsavtalene Skatteetaten har med store aktører i privat og offentlig sektor er et viktig redskap for å hindre arbeidslivskriminalitet.
– Vi er avhengige av å få med oss aktørene i bransjen dersom vi skal lykkes med å begrense handlingsrommet til useriøse aktører. For to år siden inngikk vi en intensjonsavtale med Posten Bring. Vi opplever at den har fungert etter hensikten, og vi ser konkrete resultater av samarbeidet. Derfor er det naturlig å forsterke samarbeidet videre med en samarbeidsavtale, sier divisjonsdirektør Odd Woxholt i Skatteetaten.
Skatteetatens samarbeidsavtaler
Skatteetaten har flere typer samarbeidsavtaler innen bekjempelse av arbeidslivskriminalitet.
Etaten har samarbeidsavtaler med store oppdragsgivere, med fylkeskommuner og kommuner, organisasjoner og med andre relevante aktører.
Nasjonalt tverretatlig analyse- og etterretningssenters (NTAES) sin situasjonsbeskrivelse fra 2020 viser at Skatteetatens samarbeidsavtaler har god effekt og reduserer risiko for arbeidslivskriminalitet.
LES OGSÅ:
-
Toyota sikret storavtale med Posten
-
Statens vegvesen: - Generelt veldig god tilstand på de tunge kjøretøyene
-
Åpner nytt ladeanlegg for lastebiler - og tar i bruk elektrisk modulvogntog
-
Posten Bring undertegner ny avtale med Forsvaret
-
– Får vi ikke tak i energi, vil det forsinke omstillingen til grønn transport
-
Scania landet ny storavtale med Posten
-
Innen 2030 skal alle Posten Brings egeneide kjøretøy gå på strøm eller biogass
-
Innfører nytt våpen i kabotasje-kampen
-
48 transportbedrifter anmeldt for brudd på kjøre- og hviletidsreglene i 2023
-
Equinor fortsetter samarbeidet med Posten Bring