-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Scania landet ny storavtale med Posten
Scania har vunnet sin fjerde rammeavtale med Posten Bring. Med det skal de levere biler i 23 av 27 kategorierer til postkonsernet de neste tre til seks årene.
Posten har som mål at alle egeneide kjøretøy skal gå på strøm eller biogass innen 2030.
Innen samme frist skal utslippene til Posten Bring reduseres med 38 prosent, sammenliknet med nivåene fra 2022, og alle utslipp skal kuttes innen 2040. Det betyr en reduksjon i utslipp på 90-95 prosent.
De siste 12 årene har utslippene fra Posten Bring blitt redusert med 62 prosent, ifølge konsernet selv, og de har Norges største kjøretøyflåte med rundt 2100 elektriske kjøretøy. Stadig flere av lastebilene benytter fossilfrie energikilder.
Stor leveranse
Rammeavtalen mellom Posten Bring og Scania er den fjerde i rekken.
I rammeavtalene har Posten Bring påfølgende minikonkurranser i ni ulike lastebilkategorier, som igjen er splittet mellom diesel, elektrisk og biogass. I den siste minikonkurransen vant Scania i 23 av de 27 totale klassene.
De første lastebilene skal leveres fra førstkommende sommer og frem mot sommeren 2025.
Avtalen med Norsk Scania for siste minikonkurranse betyr levering av et sted mellom 70 og 90 lastebiler i denne perioden.
Tre drivlinjer
Det vil være en miks av lastebiler med diesel, biogass og elektrisitet som drivstoff.
Sammensetningen av de ulike drivlinjene blir ikke fastslått før ENOVA har behandlet Postens søknader om støtte til elektriske lastebiler. Lastebilene som skal bestilles i denne anbudsrunden skal brukes over hele landet.
-
Hos Scania er vi både ydmyke og stolte over å bli valgt som en av Posten Brings
foretrukne leverandører, sier Christoffer Hermann, salgssjef for
flåtesalg hos Norsk Scania.
LES OGSÅ:
-
– Får vi ikke tak i energi, vil det forsinke omstillingen til grønn transport
-
Innen 2030 skal alle Posten Brings egeneide kjøretøy gå på strøm eller biogass
-
Equinor fortsetter samarbeidet med Posten Bring
-
Slik blir Posten Brings nye ladenettverk for tungbiler
-
Milepæl: – Nå får halve landet posten levert elektrisk
-
Enova: – Vi er positivt overrasket
-
Svenske Inzile slår seg konkurs
-
Tester droneleveranser
-
Storoffensiv for å skaffe sjåfører
-
Posten tar grep: – Vi ønsker å sette en ny standard i varebilsegmentet