-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

– Dette er kritiske punkter i dagens flåtestyring
Mest mulig effektive elektriske kjøretøy og ladesystemer for regional, mellomtung transport innen 2025 – det er målet for prosjektet NextETRUCK.
Pengene sitter løst hos EU for tiden, når det gjelder å støtte ulike prosjekter som jobber med å redusere utslippene fra transport.
Så er det da også litt midler å ta av i EU. I programmet Horizon Europe, som skal gå til å støtte forskning og innovasjon, er budsjettet på 95,5 milliarder euro frem til 2027.
Ti prosent forbedring
Et av prosjektene som har fått støtte herfra er NextETRUCK.
Et konsortium bestående av universiteter, forskningsinstitutter, komponentprodusenter og ITS-bedrifter, i tillegg til kjøretøyprodusentene Ford Otosan, Irizar og Tevva.
Prosjektet startet 1. juli 2022 og skal vare frem til 31. desember 2025.
Målet er, ifølge aktørene selv, å utvikle neste generasjon e-mobilitetskonsepter.
I dette ligger forventninger om å utvikle og bygge konsepter og forbedringer som skal gjøre regional, mellomtung transport minst ti prosent mer energieffektiv enn dagens beste tilgjengelige løsning.
I tillegg skal de utvikle nye konsepter og infrastruktur for hurtiglading.
Ladeløsninger
Og det er her aktualiteten kommer inn, for ABB E-mobility kunngjorde onsdag at de nå skal delta i prosjektet, hvor deres oppgave er å koordinere utviklingen av ladeløsninger.
ABB E-mobility skal bidra med sin teknologi inn i prosjektet, blant annet i form av softwareløsninger utarbeidet spesielt for flåteeiere som står foran en kompleks overgang til elektriske kjøretøy.
- Ladeløsninger, ladeplanlegging og integrering av elektriske kjøretøy i transportoperasjoner er kritiske punkter i dagens flåtestyring, sier Frank Muehlon, CEO of ABB E-mobility.
NextETRUCK skal demonstrere sine løsninger gjennom pilotprosjekter i byene Istanbul, Barcelona og Utrecht.
Mer om lading:
-
Enova: – Rekordhøy interesse for elektriske lastebiler
-
Superlader på Brenner
-
Scania klare for Megawatt-lading
-
Mer Norway bygger for tungbillading på Jessheim og i Svinesundparken
-
CATL klare til å rulle ut batteribytte for lastebiler
-
– I et modent marked vil det være stort behov for underveislading
-
Her skal yrkessjåfører kunne lade både bil og kropp
-
- Dette er et marked i vekst, men vi trenger drahjelp
-
Enova korrigerer etter saksbehandlings-blemme
-
Felleskjøpet og Reitan Retail sammen om transportsatsning