-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Enova: – Rekordhøy interesse for elektriske lastebiler
Enova tildelte i juni støtte til 116 elektriske lastebiler, den største enkeltutdelingen så langt. Totalt har Enova støttet over 400 elektriske lastebiler hittil i 2025.
– Det er svært gledelig å se at så mange har søkt og fått støtte til elektriske lastebiler i den siste søknadsrunden før sommeren, sier Arnt-Gunnar Lium, seniorrådgiver i Enova.
Og legger til:
– Det er et viktig skritt i omstillingen til utslippsfri tungtransport i Norge. Et stadig større utvalg av kjøretøy og økt tilgjengelighet for lading er sannsynligvis bakgrunnen for at utviklingen ser ut til å gå i positiv retning, sier han.
Økt andel elektriske lastebiler
Tungtransporten står for en betydelig andel av Norges klimagassutslipp, og overgangen til tunge utslippsfrie kjøretøy er avgjørende. Teknologien er tilgjengelig, og markedet er i rask utvikling.
Andelen elektriske lastebiler økte fra 1,3 prosent i 2021 til 12,3 prosent i 2024. Mens andelen diesellastebiler falt fra 96 prosent til 77 prosent.
Siden 2015 har Enova støttet over 1700 elektriske lastebiler, hvorav over halvparten allerede er i trafikk.
Økt produksjonskapasitet hos produsentene og flere ladestasjoner bidrar til at flere kjøretøy snart kommer på veien.
Enova fortsetter å støtte næringen i overgangen til utslippsfri transport, med mål om at tunge utslippsfrie kjøretøy skal bli konkurransedyktige uten støtte.
«Vi følger teknologi- og markedsutviklingen for omstilling av tungtransporten tett. Målet vårt er å skape markedsendringer som varer, ved å bidra til at klimavennlige løsninger på sikt kan stå på egne bein, uten støtte. Samtidig er innretningen av Enovas støtte avhengig av at markedet selv har tro på løsningene vi gir støtte til», skriver Enova i en pressemelding.
Status for tungtransporten
Enova forteller også at de fremover vil publisere løypemeldinger som gir innsikt i status og utfordringer i tungtransportens omstilling, og prognoser for fremtiden.
Første utgave ble publisert i dag og er allerede tilgjengelig på Enovas nettsider. Les hele løypemeldingen her.
LES OGSÅ:
-
Superlader på Brenner
-
Scania klare for Megawatt-lading
-
Mer Norway bygger for tungbillading på Jessheim og i Svinesundparken
-
CATL klare til å rulle ut batteribytte for lastebiler
-
– I et modent marked vil det være stort behov for underveislading
-
Hydrogen: Fremtid eller flop?
-
Her skal yrkessjåfører kunne lade både bil og kropp
-
Ingen nye fyllestasjoner for tunge hydrogenkjøretøy
-
Nå settes det fart på utbygging av tungbilladere
-
- Dette er et marked i vekst, men vi trenger drahjelp