-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Første offisielle glimt av nye Volkswagen Amarok
Dagens Amarok går ut av produksjon i Europa i år. Erstatteren kommer først i 2022, men nå er den første offisielle skissen sluppet.
Midt i korona-krisen, der bilfabrikker stenger og forhandlere sliter, er det godt med noen «vanlige» bilnyheter også.
Under gårsdagens årlige pressekonferanse for Volkswagen AG, som naturligvis kun ble streamet via nettet denne gangen, ble det lettet på sløret rundt flere av gruppens kommende bilmodeller.
En av dem var nye Amarok. Som YrkesBil tidligere har skrevet er 2020 det siste leveåret for dagens Amarok i Europa, ettersom produksjonen i Hannover stoppes. Fabrikken skal forberedes for produksjon av den nye elbilen I.D. Buzz.
Amarok skal fortsatt produseres i Argentina og Algerie etter 2020, men biler derfra vil ikke bli solgt i Norge, ifølge importøren av Volkswagen Nyttekjøretøy.
Dermed blir det et opphold i pickupsegmentet for Volkswagen i Norge frem til 2022, da den nye modellen skal være på plass. Inntil i går har Volkswagen holdt kortene tett til brystet om hvordan den nye pickupmodellen skal se ut.
Det vi fikk se var kun en enkelt skisse, hvor man ser at modellen vil få et helt annet uttrykk enn dagens Amarok.
– Den kommende generasjonen Amarok vil bli det første resultatet av Volkswagens strategiske samarbeidsallianse med Ford, uttalte Volkswagens toppsjef, dr. Herbert Diess, under gårsdagens pressekonferanse.
Dermed er det ikke unaturlig at man kan se visse likhetstrekk mellom den kommende Amarok og Ford Ranger – da disse skal bygges over samme plattform. Hvor nye Amarok skal bygges er foreløpig ikke opplyst.
Diess røpet ingen annen informasjon om nye Amarok enn skissen du ser over her, så vi har dessverre ingen tekniske detaljer foreløpig.
Ford Ranger var i fjor Norges nest mest solgte pickup, med en markedsandel i segmentet på 21,9 prosent. Volkswagen Amarok var den fjerde mest solgte pickupen, med en markedsandel på 18,1 prosent.