-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Første offisielle glimt av nye Volkswagen Amarok
Dagens Amarok går ut av produksjon i Europa i år. Erstatteren kommer først i 2022, men nå er den første offisielle skissen sluppet.
Midt i korona-krisen, der bilfabrikker stenger og forhandlere sliter, er det godt med noen «vanlige» bilnyheter også.
Under gårsdagens årlige pressekonferanse for Volkswagen AG, som naturligvis kun ble streamet via nettet denne gangen, ble det lettet på sløret rundt flere av gruppens kommende bilmodeller.
En av dem var nye Amarok. Som YrkesBil tidligere har skrevet er 2020 det siste leveåret for dagens Amarok i Europa, ettersom produksjonen i Hannover stoppes. Fabrikken skal forberedes for produksjon av den nye elbilen I.D. Buzz.
Amarok skal fortsatt produseres i Argentina og Algerie etter 2020, men biler derfra vil ikke bli solgt i Norge, ifølge importøren av Volkswagen Nyttekjøretøy.
Dermed blir det et opphold i pickupsegmentet for Volkswagen i Norge frem til 2022, da den nye modellen skal være på plass. Inntil i går har Volkswagen holdt kortene tett til brystet om hvordan den nye pickupmodellen skal se ut.
Det vi fikk se var kun en enkelt skisse, hvor man ser at modellen vil få et helt annet uttrykk enn dagens Amarok.
– Den kommende generasjonen Amarok vil bli det første resultatet av Volkswagens strategiske samarbeidsallianse med Ford, uttalte Volkswagens toppsjef, dr. Herbert Diess, under gårsdagens pressekonferanse.
Dermed er det ikke unaturlig at man kan se visse likhetstrekk mellom den kommende Amarok og Ford Ranger – da disse skal bygges over samme plattform. Hvor nye Amarok skal bygges er foreløpig ikke opplyst.
Diess røpet ingen annen informasjon om nye Amarok enn skissen du ser over her, så vi har dessverre ingen tekniske detaljer foreløpig.
Ford Ranger var i fjor Norges nest mest solgte pickup, med en markedsandel i segmentet på 21,9 prosent. Volkswagen Amarok var den fjerde mest solgte pickupen, med en markedsandel på 18,1 prosent.