-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Scania må kutte
I dag melder nyhetsbyrået Reuters at Scania planlegger en omfattende runde reduksjoner. Konsernet regner med at de globalt har 5.000 for mange ansatte.
Det faller en sterk Corona-skygge over dette, for samtidig forteller de at driftsresultatet første halvår har falt med to tredeler – forårsaket av at store deler av bilindustrien har stått nesten helt stille.
Scania-sjefen Henrik Henriksson sier at inntil 1.000 funksjonær-stillinger ved hovedkontoret i Södertälje nå må vurderes.
– Slik vi ser det vil det ta lang tid før etterspørselen når det nivået vi så før krisen. Derfor må vi strukturere organisasjonen etter den nye situasjonen, uttaler han til Reuters.
– Vi må gjennomføre omfattende tiltak gjennom hele selskapet, og vi kan ikke utelukke formelle oppsigelser, føyer han til.
Ledelsen arbeider tett sammen med arbeidstakerorganisasjonene om forskjellige tiltak for å redusere omkostningen – å redusere antall konsulenter er kanskje en av dem.
Scania sa også at de må gjennomgå deler av deres industrielle og kommersielle virksomhet, at det hadde for mange ansatte i globale salg- og -servicevirksomheter og at selskapets også innsats på forskning og utvikling også hadde merke et klart fall i aktivitetene.
Scania er en del av Traton-gruppen, der Volkswagen eier 89,7 % og sysselsetter litt over 50.000 personer over hele verden.
SAMLESAK: Korona-krise i yrkesbilnæringene