-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Transit 2T får samme automatkasse som Ranger og Mustang
Ford girer opp til 10-trinns automatgirkasse i sin største kassebil.
Produksjonen av en ny 10-trinns automatgirkasse for den bakhjulsdrevne varianten av Transit 2T er allerede i gang.
– Vår 10-trinns automatgirkasse er enklere å kjøre, kan trekke opptil 2.800 kilo og vil gjøre Transit 2T til et enda bedre valg for de tøffeste jobbene, sier salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen.
Den nye girkassen vil også være tilgjengelig på Fords ombygde chassis-varianter med skap og plan, i tillegg til den fabrikkbygde 17-seters minibussvarianten.
Hentet fra Ranger og Mustang
10-trinns automatgirkassen er utviklet av Ford, og blir i dag brukt i så ulike modeller som pickupen Ranger og sportsbilen Mustang.
Automatgirkassen er tilgjengelig på Transit 2T-varianter med bakhjulsdrift og den nye 170 HK 2-liters EcoBlue HDT-dieselmotoren.
Den nye girkassen er en del av en større fornyelse som Transit-familien har gjennomgått i løpet av 2019 og frem til nå. Sammen med den nåværende 6-trinns automatgirkassen som er tilgjengelig for Transit 2T-modeller med forhjulsdrift, elektrifisering, økt lastekapasitet og utstrakt bruk av oppkoblede løsninger, er Transit nå et enda mer attraktivt valg for flere.
Verdt å merke seg altså er at automatgirkasse og firehjulsdrift i kombinasjon ikke blir nevnt. Vil du ha Transit 2T med drift på alle hjul må du fortsatt gire selv.
Datasimuleringer
Ford benytter datasimuleringer som hjelper den nye automatkassen med å balansere girskiftene slik at de skjer akkurat når det er optimalt. En 10-trinns automatgirkasse gir også muligheter for høyere dreiemoment og ytelse.
Produsenten fremhever den patenterteteknologien Casting-Integrated Direct Action Solenoid (CIDAS) som skal gi raskere og jevnere girskifter.
Automatgirkassen er også tilpasset kjørekarakteristikkene til 2T-Transit, og har gjennomgått mer enn 6 millioner kilometer med testkjøring.