-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Dropper el-versjoner av Caddy og Transporter i Norge
Harald A. Møller AS har besluttet å ikke ta inn de elektriske modellene fra ABT-e; e-Caddy og e-Transporter. Importøren satser i stedet for fullt på e-Crafter og de kommende elvarebilene fra ID.-familien.
Etter planen skulle begge de ombygde elektriske ABT-e modellene, basert på Caddy og Transporter, selges i Norge.
Produksjonsoppstart var estimert til 2. kvartal 2019 for elektrisk Caddy og til starten av 2020 for elektrisk Transporter T6.1.
Modellene ble første gang vist som konseptbiler på IAA-messen i Hannover i september 2018.
Nå opplyser Møller at «Caddy var kun planlagt som en ABT-e versjon på utgående modell, og grunnet vesentlige forsinkelser på Caddy ABT-e, vil den uansett ikke vært aktuell i Norge. For Transporter ble opprinnelig plan noe forskjøvet, og modellen ble lansert i noen utvalgte markeder i 2. kvartal 2020».
Forsinkelsene har medført at forberedelsesfasen og introduksjonen av elektriske varebiler på MEB-plattformen til Volkswagen nå er edna nærmere forestående.
«ID.-modellene kommer med teknologi og rekkevidde som er optimal for Norge, og vi velger derfor å satse på disse modellene. Det er planlagt at ID. Cargo og ID. BUZZ kommer i 2022. I likhet med ID. 3 som har kommet til Norge, og ID.4 som får sin verdenspremiere i slutten av september, vil ID. Cargo og ID. BUZZ komme med flere batteristørrelser og dermed ulike rekkevidder», opplyser Møller.
Importøren understreker at beslutningen ikke endrer på deres strategi og langsiktige satsning på elektrifisering av varebilparken i Norge.
- Satsingen på Volkswagen e-Crafter vil fortsette og her har vi nå en god leveringssituasjon. Volkswagen e-Crafter egner seg godt som bydistribusjonsbil, og vi ser også nå en veldig positiv trend for e-Crafter som minibuss og som personbil med mulighet for rullestol, sier Håkon Wirak, direktør Volkswagen Nyttekjøretøy.