-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Snarvei til elbil
Magna har presentert en stiv bakaksel med eldrift bygget inn i enheten. Den kan gå rett inn og erstatte bakakselen på mange av dagens pickups.

Det dukker stadig opp meldinger om nye batterielektriske pickuper. Det later til at dette segmentet er blant de aller hotteste for tiden.
Fra Østerrike kommer Magna med en idé om hvordan man kan komme fortere til målet enn ved å starte fra null.
Magna er en stor bilprodusent – på andres vegne. Jaguar I-Pace er bare en av modellene Magna bygger på oppdrag for andre produsenter.
Men i tillegg til å drive samlebånd-for-hire er selskapet også en stor konstruksjons- og engineering-bedrift med egen, stor utviklingsavdeling. Noen ganger utvikler de komplette modeller for andre, andre ganger kommer de opp med komponent-løsninger som de selger ut.
Denne gangen foreslår de altså en stiv bakaksel som kan monteres rett på plass på allerede eksisterende ramme og opphengning – så kan du bruke den plassen som blir frigjort – motor og mellomaksel er jo blant det som forsvinner – til for eksempel batterier.
Magna sier at de kan bygge aksler i mange forskjellige størrelser og konfigurasjoner som kan brukes for en rekke forskjellige biler – eller volumer.
Der man vanligvis ville finne differensialet foreslår Magna en elmotor og en-trinns overføring, en motor og to-trinns transmisjon, eller to motorer – eventuelt med torque vectoring. Hestekraft-tallet vil kunne variere mellom 161 og 335.
De føyer til at motorer og systemer for forhjulsdrift vil de også kunne levere, eller aksler og opphengning for 4x4 applikasjoner.
Så behøver du, som produsent, bare bekymre deg om batteriene.
Magna har ikke sagt noe om hvorvidt den stive akselen er solgt til noen ennå. Ingen der ute har heller sagt at de skal benytte seg av Magna-bakakselen.