-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Bestilte 76 elbusser som aldri kom - nå har Nobina byttet leverandør
Da den kriserammede nederlandske bussprodusenten Ebusco ikke klarte å levere, har Nobina nå bestilt 76 nye elbusser fra kinesiske Yutong - med firehjulsdrift som skal takle norsk vinter.
– Elbussene vil gi Oslos befolkning et moderne, pålitelig og utslippsfritt kollektivtilbud, hele året, sier Karine Nordseth, administrerende direktør i Nobina Norge.
Bussene skal høsten 2025 settes i trafikk på de 14 busslinjene Nobina drifter i hovedstaden, en kontrakt de har hatt siden 2023.
Skal takle vinterdrift
Alle de 76 bussene, hvorav 54 er leddbusser, er helelektriske. De nye bussene leveres av produsenten Yutong, som allerede har busser i drift flere steder i Norge.
Etter krisevinteren 2023-2024 for hovedstadens kollektivtrafikk, har Nobina tilsynelatende lagt stor vekt på vinteregenskaper:
– Vi ser frem til å sette de nye elbussene i trafikk. Elbussene er utstyrt med den nyeste teknologien på markedet, og vi utvider med dette vår elektriske busspark med nye busser som er godt egnet for norske vinterforhold. Leddbussene har firehjulsdrift, som gjør dem robuste og pålitelige, sier Nordseth.
Men det var ikke disse bussene Nobina opprinnelig hadde kjøpt.
Terminerte kontrakten
I utgangspunktet hadde de bestilt 76 busser fra Ebusco.
Den nederlandske produsenten er imidlertid inne i en dyp finansiell krise, og sliter med å levere busser som avtalt.
– Ebusco og Nobina har blitt enige om å heve avtalen om kjøp av 76 elbusser som skulle blitt levert til Oslo i desember 2023, opplyser kommunikasjonsansvarlig Jonatan de Koter i Nobina til Teknisk Ukeblad.
Nobina er ikke eneste kunde som terminerer kontrakter med Ebusco. I Sverige har Connect Bus stoppet en avtale de hadde om kjøp av 47 elbusser, skriver Sustainable Bus.
Sikkerhet og universell utforming
Nobina opplyser at de nye bussene fra Yutong «vil ha moderne informasjonsflater, bedre komfort og oppfylle kravene til universell utforming».
– På vegne av alle kunder ser vi veldig fram til at disse bussene kommer på plass og sikrer at alle kan reise med nye, universelt utformede og utslippsfrie elektriske busser, sier Snorre Lægran, plandirektør i Ruter.
De nye bussene skal settes i trafikk på følgende linjer fra neste høst:
- 23 Simensbråten – Lysaker
- 24 Brynseng T – Fornebu Vest
- 70 Skullerud T - Nationaltheatret
- 71 Bjørndal – Mortensrud - Jernbanetorget
- 72 Mortensrud - Seterbråten
- 74 Mortensrud - Jernbanetoget
- 75 A/B/C Lambertseter – Nordseter – Sæter - Ring
- 76 Mortensrud – Helsfyr
- 78 A/B Østensjø ring
- 3N Skullerud – Helsfyr - Jernbanetorget
- 4N Bergkrystallen – Helsfyr - Jernbanetorget
- 70N Bjørndal – Jernbanetorget
LES OGSÅ:
-
Test av kinesisk buss gikk verden rundt, men: – Alle oppkoblede kjøretøy utgjør risiko
-
Continental er tilbake som glad dekkfabrikk
-
Egen tungbilkolonne over Haukeli: Det blir strenge krav for å være med
-
Kan kineserne eller andre fjernstyre busser ut over stupet?
-
Bilbransjens Dager: Kinesiske elbusser på nyttekjøretøy-agendaen
-
Ruter har testet cybersikkerhet: Kinesisk produsent kan fjern-stanse bussen
-
BusWorld: Mer mangfoldig enn noensinne
-
Gøteborg gjør som Stavanger
-
MG kommer med buss
-
Vurderer 25-meters metrobuss i Oslo-området – her er erfaringene og utfordringene