-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Bestilte 76 elbusser som aldri kom - nå har Nobina byttet leverandør
Da den kriserammede nederlandske bussprodusenten Ebusco ikke klarte å levere, har Nobina nå bestilt 76 nye elbusser fra kinesiske Yutong - med firehjulsdrift som skal takle norsk vinter.
– Elbussene vil gi Oslos befolkning et moderne, pålitelig og utslippsfritt kollektivtilbud, hele året, sier Karine Nordseth, administrerende direktør i Nobina Norge.
Bussene skal høsten 2025 settes i trafikk på de 14 busslinjene Nobina drifter i hovedstaden, en kontrakt de har hatt siden 2023.

Skal takle vinterdrift
Alle de 76 bussene, hvorav 54 er leddbusser, er helelektriske. De nye bussene leveres av produsenten Yutong, som allerede har busser i drift flere steder i Norge.
Etter krisevinteren 2023-2024 for hovedstadens kollektivtrafikk, har Nobina tilsynelatende lagt stor vekt på vinteregenskaper:
– Vi ser frem til å sette de nye elbussene i trafikk. Elbussene er utstyrt med den nyeste teknologien på markedet, og vi utvider med dette vår elektriske busspark med nye busser som er godt egnet for norske vinterforhold. Leddbussene har firehjulsdrift, som gjør dem robuste og pålitelige, sier Nordseth.
Men det var ikke disse bussene Nobina opprinnelig hadde kjøpt.
Terminerte kontrakten
I utgangspunktet hadde de bestilt 76 busser fra Ebusco.
Den nederlandske produsenten er imidlertid inne i en dyp finansiell krise, og sliter med å levere busser som avtalt.
– Ebusco og Nobina har blitt enige om å heve avtalen om kjøp av 76 elbusser som skulle blitt levert til Oslo i desember 2023, opplyser kommunikasjonsansvarlig Jonatan de Koter i Nobina til Teknisk Ukeblad.
Nobina er ikke eneste kunde som terminerer kontrakter med Ebusco. I Sverige har Connect Bus stoppet en avtale de hadde om kjøp av 47 elbusser, skriver Sustainable Bus.
Sikkerhet og universell utforming
Nobina opplyser at de nye bussene fra Yutong «vil ha moderne informasjonsflater, bedre komfort og oppfylle kravene til universell utforming».
– På vegne av alle kunder ser vi veldig fram til at disse bussene kommer på plass og sikrer at alle kan reise med nye, universelt utformede og utslippsfrie elektriske busser, sier Snorre Lægran, plandirektør i Ruter.
De nye bussene skal settes i trafikk på følgende linjer fra neste høst:
- 23 Simensbråten – Lysaker
- 24 Brynseng T – Fornebu Vest
- 70 Skullerud T - Nationaltheatret
- 71 Bjørndal – Mortensrud - Jernbanetorget
- 72 Mortensrud - Seterbråten
- 74 Mortensrud - Jernbanetoget
- 75 A/B/C Lambertseter – Nordseter – Sæter - Ring
- 76 Mortensrud – Helsfyr
- 78 A/B Østensjø ring
- 3N Skullerud – Helsfyr - Jernbanetorget
- 4N Bergkrystallen – Helsfyr - Jernbanetorget
- 70N Bjørndal – Jernbanetorget
LES OGSÅ:
-
Londons busser skal bli smartere og tryggere
-
Nå melder Scania seg på i elbussmarkedet i Norge
-
Volmax avvikler i Vikersund
-
Dette tjener tungbilaktørene i Norge
-
Nobina kjøper Oslobuss: – Vi får nye forutsetninger for å vokse
-
32 Volvo til Tide Buss i Sogn og Sunnhordland
-
Nybilsalg i Europa: Nedgangen fortsetter
-
Nobina sikret seg kontrakt på 14 år
-
Rutebilen i krigstid
-
Karsan opp til 2. klasse