-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Bestilte 76 elbusser som aldri kom - nå har Nobina byttet leverandør
Da den kriserammede nederlandske bussprodusenten Ebusco ikke klarte å levere, har Nobina nå bestilt 76 nye elbusser fra kinesiske Yutong - med firehjulsdrift som skal takle norsk vinter.
BilJobb.no
-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
– Elbussene vil gi Oslos befolkning et moderne, pålitelig og utslippsfritt kollektivtilbud, hele året, sier Karine Nordseth, administrerende direktør i Nobina Norge.
Bussene skal høsten 2025 settes i trafikk på de 14 busslinjene Nobina drifter i hovedstaden, en kontrakt de har hatt siden 2023.
Skal takle vinterdrift
Alle de 76 bussene, hvorav 54 er leddbusser, er helelektriske. De nye bussene leveres av produsenten Yutong, som allerede har busser i drift flere steder i Norge.
Etter krisevinteren 2023-2024 for hovedstadens kollektivtrafikk, har Nobina tilsynelatende lagt stor vekt på vinteregenskaper:
– Vi ser frem til å sette de nye elbussene i trafikk. Elbussene er utstyrt med den nyeste teknologien på markedet, og vi utvider med dette vår elektriske busspark med nye busser som er godt egnet for norske vinterforhold. Leddbussene har firehjulsdrift, som gjør dem robuste og pålitelige, sier Nordseth.
Men det var ikke disse bussene Nobina opprinnelig hadde kjøpt.
Terminerte kontrakten
I utgangspunktet hadde de bestilt 76 busser fra Ebusco.
Den nederlandske produsenten er imidlertid inne i en dyp finansiell krise, og sliter med å levere busser som avtalt.
– Ebusco og Nobina har blitt enige om å heve avtalen om kjøp av 76 elbusser som skulle blitt levert til Oslo i desember 2023, opplyser kommunikasjonsansvarlig Jonatan de Koter i Nobina til Teknisk Ukeblad.
Nobina er ikke eneste kunde som terminerer kontrakter med Ebusco. I Sverige har Connect Bus stoppet en avtale de hadde om kjøp av 47 elbusser, skriver Sustainable Bus.
Sikkerhet og universell utforming
Nobina opplyser at de nye bussene fra Yutong «vil ha moderne informasjonsflater, bedre komfort og oppfylle kravene til universell utforming».
– På vegne av alle kunder ser vi veldig fram til at disse bussene kommer på plass og sikrer at alle kan reise med nye, universelt utformede og utslippsfrie elektriske busser, sier Snorre Lægran, plandirektør i Ruter.
De nye bussene skal settes i trafikk på følgende linjer fra neste høst:
- 23 Simensbråten – Lysaker
- 24 Brynseng T – Fornebu Vest
- 70 Skullerud T - Nationaltheatret
- 71 Bjørndal – Mortensrud - Jernbanetorget
- 72 Mortensrud - Seterbråten
- 74 Mortensrud - Jernbanetoget
- 75 A/B/C Lambertseter – Nordseter – Sæter - Ring
- 76 Mortensrud – Helsfyr
- 78 A/B Østensjø ring
- 3N Skullerud – Helsfyr - Jernbanetorget
- 4N Bergkrystallen – Helsfyr - Jernbanetorget
- 70N Bjørndal – Jernbanetorget
LES OGSÅ:
-
Bruker støvsuger for å måle og redusere dekkslitasje
-
Test av kinesisk buss gikk verden rundt, men: – Alle oppkoblede kjøretøy utgjør risiko
-
Continental er tilbake som glad dekkfabrikk
-
Egen tungbilkolonne over Haukeli: Det blir strenge krav for å være med
-
Kan kineserne eller andre fjernstyre busser ut over stupet?
-
Bilbransjens Dager: Kinesiske elbusser på nyttekjøretøy-agendaen
-
Ruter har testet cybersikkerhet: Kinesisk produsent kan fjern-stanse bussen
-
BusWorld: Mer mangfoldig enn noensinne
-
Gøteborg gjør som Stavanger
-
MG kommer med buss