-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Volvo økte salget av gassdrevne lastebiler med over 25 prosent
...og den svenske lastebilprodusenten melder at etterspørselen etter gassdrevne lastebiler fremdelese stiger, med Norge som et av de viktigste markedene.
Etterspørselen etter Volvos gassdrevne lastebiler vokser på det globale markedet. Produsenten har nå solgt over 8000 gassdrevne biler på verdensbasis.
I løpet av 2024 økte salget med 25 prosent, med Sverige, Norge, Nederland, Spania og Storbritannia som de største markedene.
Volvos gassmotorer er tilgjengelig i modellene FM, FH og FH Aero. De kan kjøre på både biogass, et fornybart drivstoff laget av organisk avfall, og flytende naturgass (LNG).
Med en rekkevidde på opptil 1000 kilometer er disse lastebilene godt egnet til langtransport, regional kjøring og anleggsoppdrag, mener produsenten.
– Mange av kundene våre velger å bytte ut diesellastebiler med gassdrevne lastebiler som en enkel måte å kutte CO₂-utslippene her og nå, sier Jan Hjelmgren, produktsjef i Volvo Trucks.
Bedre biogass-tilgang
Flere land har allerede et godt utbygd nettverk av fyllestasjoner for gass, og tilgangen på biogass er stadig bedre. Den globale produksjonen av biogass økte med 21 prosent i 2024, ifølge en rapport fra European Biogas Association.
«Det gir mange transportører mulighet til å redusere CO₂-utslippene sine med opptil 100 prosent. Biogass er dessuten et konkurransedyktig alternativ til diesel i markeder som tilbyr skattefordeler og subsidier for fornybare drivstoff og lavutslippskjøretøy. Også flytende naturgass gir miljøgevinst, med opptil 20 prosent lavere CO₂-utslipp sammenlignet med diesel, målt fra tank til hjul», skriver Volvo i en pressemelding.
LES OGSÅ:
-
Mer samarbeid mellom Volvo og Daimler Truck: Skal bygge felles plattform
-
Ny funksjon: Oppdager punktering og tar over styringen
-
Volvos lastebiler tar i bruk velprøvd sikkerhetsteknologi fra bussverden
-
– Avgjørende å vise kundene den store bredden av våre løsninger
-
Over 2.000 besøkende: – Målet er Volvodager hvert år fremover
-
Volvo mener denne vil «revolusjonere langtransport med lastebil»
-
Hydrogen: Fremtid eller flop?
-
– Vi har tenkt nytt og hentet inspirasjon fra fly, Formel 1 og vindturbiner
-
I stedet for lading: Kutter utslipp med biogass
-
– Saken illustrerer viktigheten av å tilpasse regelverket til den teknologiske utviklingen