-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Volvo økte salget av gassdrevne lastebiler med over 25 prosent
...og den svenske lastebilprodusenten melder at etterspørselen etter gassdrevne lastebiler fremdelese stiger, med Norge som et av de viktigste markedene.
Etterspørselen etter Volvos gassdrevne lastebiler vokser på det globale markedet. Produsenten har nå solgt over 8000 gassdrevne biler på verdensbasis.
I løpet av 2024 økte salget med 25 prosent, med Sverige, Norge, Nederland, Spania og Storbritannia som de største markedene.
Volvos gassmotorer er tilgjengelig i modellene FM, FH og FH Aero. De kan kjøre på både biogass, et fornybart drivstoff laget av organisk avfall, og flytende naturgass (LNG).
Med en rekkevidde på opptil 1000 kilometer er disse lastebilene godt egnet til langtransport, regional kjøring og anleggsoppdrag, mener produsenten.
– Mange av kundene våre velger å bytte ut diesellastebiler med gassdrevne lastebiler som en enkel måte å kutte CO₂-utslippene her og nå, sier Jan Hjelmgren, produktsjef i Volvo Trucks.
Bedre biogass-tilgang
Flere land har allerede et godt utbygd nettverk av fyllestasjoner for gass, og tilgangen på biogass er stadig bedre. Den globale produksjonen av biogass økte med 21 prosent i 2024, ifølge en rapport fra European Biogas Association.
«Det gir mange transportører mulighet til å redusere CO₂-utslippene sine med opptil 100 prosent. Biogass er dessuten et konkurransedyktig alternativ til diesel i markeder som tilbyr skattefordeler og subsidier for fornybare drivstoff og lavutslippskjøretøy. Også flytende naturgass gir miljøgevinst, med opptil 20 prosent lavere CO₂-utslipp sammenlignet med diesel, målt fra tank til hjul», skriver Volvo i en pressemelding.
LES OGSÅ:
-
Hydrogen: Fremtid eller flop?
-
– Vi har tenkt nytt og hentet inspirasjon fra fly, Formel 1 og vindturbiner
-
I stedet for lading: Kutter utslipp med biogass
-
– Saken illustrerer viktigheten av å tilpasse regelverket til den teknologiske utviklingen
-
Norske regler satte kjepper i hjulene for Volvos nye førerhus - nå kan det bli endring
-
Feier på biogass
-
Norsk veteran til Bauma
-
Volvo-sjefen om diesel versus elektrisk: – Det er ikke snakk om enten eller
-
Skogens nye konge har 780 hestekrefter: – Det er mye mer respons
-
Får fremdeles ikke utnyttet sine nyeste førerhus: – Går glipp av store CO2-besparelser