-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Kunstig intelligens i flåtestyringen
Ved å utnytte den nye GenAI-teknologien skal Bridgestones verktøy Webfleet forenkle flåtestyringen.
– Vi er glade for å vise den første demoen av Webfleet AI Assistant. Dette vil være en game changer for flåtestyring, sier Raghunath Banerjee, visepresident for dataløsninger i Bridgestone Mobility Solutions.
Det var under IAA Transportation i høst, at Bridgestone presenterte sin nye AI-assistent.
– Ettersom flåtekjøretøyer og -eiendeler skaper mer og mer tilkoblede data, er vår jobb å gi handlingsorientert innsikt til flåtebeslutningstakere på en enkel og rask måte. Vår nye AI-assistent gjør det med enkelheten til en intuitiv AI: Ved å samhandle direkte med dataene deres og stille spørsmål, kan flåtekunder utføre datadrevne handlinger raskere og med mer klarhet for å forbedre driften, hevdet Banerjee.

Betaprosjekt
Webfleet AI Assistant introduseres i første omgang som et betaprosjekt i samarbeid med kunder for å videreutvikle løsningen.
Betaprosjektet vil først fokusere på Webfleet OptiDrive-løsningen for å gi Webfleet-kunder tilbakemelding basert på nøyaktige svar på såkalte kjøreatferdsutfordringer - uten at dette konkretiseres nærmere.
AI-verktøyet leverer sanntidsdata og historiske data om viktige flåteytelsesindikatorer, inkludert drivstoff- og energiforbruk, og såkalte kjørehendelser som tomgang, fart og hard bremsing.
Flåteledere kan basert på dette skrive beskjeder som for eksempel: «Gi meg statistikken for all kjøretid og total kjørelengde for sjåførene mine, aggregert for de siste fem månedene», eller «Hva er drivstofforbrukstrenden de siste tre månedene?».
Så skal de få full oversikt på sekunder.

Sikkerhet
Datasikkerhet er et stadig viktigere tema i slike sammenhenger, og Bridgestone lover dette har høyeste prioritet.
Webfleet flåtestyringsprogramvaren er ISO 27001-sertifisert, noe som ifølge produsenten betyr at den oppfyller den høyeste industristandarden for datasikkerhet, kvalitet og tilgjengelighet.
LES OGSÅ:
-
Automatisk dekk-kontroll: – Vi ser frem til å rulle ut systemet over hele Norge
-
Melketransport med «nogo attåt»
-
Vinterdekk-utvikling i 90 år
-
Skal fornye 80 prosent av sine lastebildekkserier
-
– Rask og effektiv hjelp er avgjørende
-
Utvider med «ny» profil
-
– Dekkene må tåle større forandringer
-
Når dekk blir en tjeneste
-
Firestone med nye «ekstreme» vinterdekk
-
Fornyer én dekkserie og kutter ut andre