-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Kunstig intelligens i flåtestyringen
Ved å utnytte den nye GenAI-teknologien skal Bridgestones verktøy Webfleet forenkle flåtestyringen.
– Vi er glade for å vise den første demoen av Webfleet AI Assistant. Dette vil være en game changer for flåtestyring, sier Raghunath Banerjee, visepresident for dataløsninger i Bridgestone Mobility Solutions.
Det var under IAA Transportation i høst, at Bridgestone presenterte sin nye AI-assistent.
– Ettersom flåtekjøretøyer og -eiendeler skaper mer og mer tilkoblede data, er vår jobb å gi handlingsorientert innsikt til flåtebeslutningstakere på en enkel og rask måte. Vår nye AI-assistent gjør det med enkelheten til en intuitiv AI: Ved å samhandle direkte med dataene deres og stille spørsmål, kan flåtekunder utføre datadrevne handlinger raskere og med mer klarhet for å forbedre driften, hevdet Banerjee.

Betaprosjekt
Webfleet AI Assistant introduseres i første omgang som et betaprosjekt i samarbeid med kunder for å videreutvikle løsningen.
Betaprosjektet vil først fokusere på Webfleet OptiDrive-løsningen for å gi Webfleet-kunder tilbakemelding basert på nøyaktige svar på såkalte kjøreatferdsutfordringer - uten at dette konkretiseres nærmere.
AI-verktøyet leverer sanntidsdata og historiske data om viktige flåteytelsesindikatorer, inkludert drivstoff- og energiforbruk, og såkalte kjørehendelser som tomgang, fart og hard bremsing.
Flåteledere kan basert på dette skrive beskjeder som for eksempel: «Gi meg statistikken for all kjøretid og total kjørelengde for sjåførene mine, aggregert for de siste fem månedene», eller «Hva er drivstofforbrukstrenden de siste tre månedene?».
Så skal de få full oversikt på sekunder.

Sikkerhet
Datasikkerhet er et stadig viktigere tema i slike sammenhenger, og Bridgestone lover dette har høyeste prioritet.
Webfleet flåtestyringsprogramvaren er ISO 27001-sertifisert, noe som ifølge produsenten betyr at den oppfyller den høyeste industristandarden for datasikkerhet, kvalitet og tilgjengelighet.
LES OGSÅ:
-
Fagdekk med egne tungbildekk
-
Nye krav til dekk for å redusere mikroplastutslipp
-
Vianor signerte partner med over 100 års fartstid i dekkbransjen
-
Norgesdekk inngår tungt partnerskap
-
Bluetooth skal gjøre dekkovervåkningen sikrere og mer effektiv
-
Automatisk dekk-kontroll: – Vi ser frem til å rulle ut systemet over hele Norge
-
Melketransport med «nogo attåt»
-
Vinterdekk-utvikling i 90 år
-
Skal fornye 80 prosent av sine lastebildekkserier
-
– Rask og effektiv hjelp er avgjørende