-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![STILLER MED NY TEKNOLOGI: Lasse Bjørkhaug, adm. dir. i Brudeli Green Mobility AS (til venstre) og Geir Brudeli, CTO og grunnlegger i Brudeli.](https://image.yrkesbil.no/3173750.webp?imageId=3173750&x=0.00&y=2.48&cropw=100.00&croph=75.94&width=968&height=586&format=jpg)
Ferske penger til fersk norsk elektrifiseringsforsøk
- Vi ønsker å levere verdensledende systemløsninger for elektrifiserte lastebil-drivlinjer, sa Geir Brudeli i det norske selskapet, Brudeli Green Mobility, til Yrkesbil i fjor. Til uken besøker han IAA i Hannover, og er mye nærmere en løsning.
Brudeli sin oppskrift for elektrifisering av drivlinjer for lastebiler ligger først og fremst i transmisjonen.
Etter lang tids utvikling tilbyr Brudeli nye teknologier og løsninger for elektriske girkasser. Disse er drevet av 80% elektrisk energi.
Globalt har langtransport hovedsakelig diesel som energibærer. I Europa representerer lastebiltransport 6% av det totale energiforbruket. For å akselerere elektrifiseringen vil Brudeli samarbeidet med lastebil-flåteeiere for å spesifisere optimal elektrifisering for hver langdistanse lastebiloperasjon.
Brudelis patenterte Powerhybrid vil la lastebilen kjøre helelektrisk i nullutslippssoner og redusere dieselforbruket totalt med 80%.
- Vi oppnår dette ved å bruke en 400 kWt batteripakke, som er halvparten av batteristørrelsen til en helelektrisk langtransport lastebil, sier Geir Brudeli, CTO i Brudeli Mobility AS
Det er nå gjort en kapitalforhøyelse på 10,6 MNOK som skal hjelpe Brudeli til å bringe sin patenterte, elektrifiserte girkassemodul til markedet, og å starte serieleveranser i 2026.
De store, nye investorene i denne kapitalrunden er LEAX Group AB, en internasjonalt anerkjent produsent av kjøretøykomponenter, og DSD Investering AS, et Stavanger-basert familieeid investeringskonsern som investerer i industrielle løsninger.
Under IAA Transportation i Hannover neste uke kommer Brudeli Mobility til å presentere sin for flere medlemmer av industrien. Vi kommer garantert tilbake til denne før det har gått lang tid.