-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ferske penger til fersk norsk elektrifiseringsforsøk
- Vi ønsker å levere verdensledende systemløsninger for elektrifiserte lastebil-drivlinjer, sa Geir Brudeli i det norske selskapet, Brudeli Green Mobility, til Yrkesbil i fjor. Til uken besøker han IAA i Hannover, og er mye nærmere en løsning.
Brudeli sin oppskrift for elektrifisering av drivlinjer for lastebiler ligger først og fremst i transmisjonen.
Etter lang tids utvikling tilbyr Brudeli nye teknologier og løsninger for elektriske girkasser. Disse er drevet av 80% elektrisk energi.
Globalt har langtransport hovedsakelig diesel som energibærer. I Europa representerer lastebiltransport 6% av det totale energiforbruket. For å akselerere elektrifiseringen vil Brudeli samarbeidet med lastebil-flåteeiere for å spesifisere optimal elektrifisering for hver langdistanse lastebiloperasjon.
Brudelis patenterte Powerhybrid vil la lastebilen kjøre helelektrisk i nullutslippssoner og redusere dieselforbruket totalt med 80%.
- Vi oppnår dette ved å bruke en 400 kWt batteripakke, som er halvparten av batteristørrelsen til en helelektrisk langtransport lastebil, sier Geir Brudeli, CTO i Brudeli Mobility AS
Det er nå gjort en kapitalforhøyelse på 10,6 MNOK som skal hjelpe Brudeli til å bringe sin patenterte, elektrifiserte girkassemodul til markedet, og å starte serieleveranser i 2026.
De store, nye investorene i denne kapitalrunden er LEAX Group AB, en internasjonalt anerkjent produsent av kjøretøykomponenter, og DSD Investering AS, et Stavanger-basert familieeid investeringskonsern som investerer i industrielle løsninger.
Under IAA Transportation i Hannover neste uke kommer Brudeli Mobility til å presentere sin for flere medlemmer av industrien. Vi kommer garantert tilbake til denne før det har gått lang tid.