-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Ferske penger til fersk norsk elektrifiseringsforsøk
- Vi ønsker å levere verdensledende systemløsninger for elektrifiserte lastebil-drivlinjer, sa Geir Brudeli i det norske selskapet, Brudeli Green Mobility, til Yrkesbil i fjor. Til uken besøker han IAA i Hannover, og er mye nærmere en løsning.
Brudeli sin oppskrift for elektrifisering av drivlinjer for lastebiler ligger først og fremst i transmisjonen.
Etter lang tids utvikling tilbyr Brudeli nye teknologier og løsninger for elektriske girkasser. Disse er drevet av 80% elektrisk energi.
Globalt har langtransport hovedsakelig diesel som energibærer. I Europa representerer lastebiltransport 6% av det totale energiforbruket. For å akselerere elektrifiseringen vil Brudeli samarbeidet med lastebil-flåteeiere for å spesifisere optimal elektrifisering for hver langdistanse lastebiloperasjon.
Brudelis patenterte Powerhybrid vil la lastebilen kjøre helelektrisk i nullutslippssoner og redusere dieselforbruket totalt med 80%.
- Vi oppnår dette ved å bruke en 400 kWt batteripakke, som er halvparten av batteristørrelsen til en helelektrisk langtransport lastebil, sier Geir Brudeli, CTO i Brudeli Mobility AS
Det er nå gjort en kapitalforhøyelse på 10,6 MNOK som skal hjelpe Brudeli til å bringe sin patenterte, elektrifiserte girkassemodul til markedet, og å starte serieleveranser i 2026.
De store, nye investorene i denne kapitalrunden er LEAX Group AB, en internasjonalt anerkjent produsent av kjøretøykomponenter, og DSD Investering AS, et Stavanger-basert familieeid investeringskonsern som investerer i industrielle løsninger.
Under IAA Transportation i Hannover neste uke kommer Brudeli Mobility til å presentere sin for flere medlemmer av industrien. Vi kommer garantert tilbake til denne før det har gått lang tid.