-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Ferske penger til fersk norsk elektrifiseringsforsøk
- Vi ønsker å levere verdensledende systemløsninger for elektrifiserte lastebil-drivlinjer, sa Geir Brudeli i det norske selskapet, Brudeli Green Mobility, til Yrkesbil i fjor. Til uken besøker han IAA i Hannover, og er mye nærmere en løsning.
Brudeli sin oppskrift for elektrifisering av drivlinjer for lastebiler ligger først og fremst i transmisjonen.
Etter lang tids utvikling tilbyr Brudeli nye teknologier og løsninger for elektriske girkasser. Disse er drevet av 80% elektrisk energi.
Globalt har langtransport hovedsakelig diesel som energibærer. I Europa representerer lastebiltransport 6% av det totale energiforbruket. For å akselerere elektrifiseringen vil Brudeli samarbeidet med lastebil-flåteeiere for å spesifisere optimal elektrifisering for hver langdistanse lastebiloperasjon.
Brudelis patenterte Powerhybrid vil la lastebilen kjøre helelektrisk i nullutslippssoner og redusere dieselforbruket totalt med 80%.
- Vi oppnår dette ved å bruke en 400 kWt batteripakke, som er halvparten av batteristørrelsen til en helelektrisk langtransport lastebil, sier Geir Brudeli, CTO i Brudeli Mobility AS
Det er nå gjort en kapitalforhøyelse på 10,6 MNOK som skal hjelpe Brudeli til å bringe sin patenterte, elektrifiserte girkassemodul til markedet, og å starte serieleveranser i 2026.
De store, nye investorene i denne kapitalrunden er LEAX Group AB, en internasjonalt anerkjent produsent av kjøretøykomponenter, og DSD Investering AS, et Stavanger-basert familieeid investeringskonsern som investerer i industrielle løsninger.
Under IAA Transportation i Hannover neste uke kommer Brudeli Mobility til å presentere sin for flere medlemmer av industrien. Vi kommer garantert tilbake til denne før det har gått lang tid.