-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Toyota vurderer fortsatt å ta hydrogenbuss til Norge
Toyota Norge AS har tidligere snakket om å ta den tunge bussen fra Caetano, med Toyotas brenselceller, til Norge. Det er fremdeles aktuelt.
– Planen var egentlig å ha den i Norge noen uker i 2022 for å demonstrere til aktuelle kunder, men det ble ikke noe av. Nå er ambisjonen å få til dette i 2023, fortrinnsvis i løpet av vinteren eller tidlig på vårparten.
Det sier Espen Olsen, informasjonssjef i Toyota Norge, til YrkesBil i det årlige importørintervjuet.
Han forteller om stor interesse.
– Per i dag er det snakk om bybusser, men de jobber også med Inter City- og langdistansebusser som skal være klare i 2025. Der ser vi et potensiale for hydrogen. Caetano har ambisjon om å komme inn i det norske markedet, og vår rolle er i første omgang å fasilitere.
– Hvorfor er dette interessant for dere?
– Toyota har varslet at de vil komme med flere person- og varebiler som kan kjøres på hydrogen i tiden fremover. Vi ser dette i sammenheng når vi jobber med bussene fra Caetano, med tanke på utbygging av en fylleinfrastruktur for hydrogen. Vi er også med i H2 Trucks-prosjektet som jobber for dette, sier Olsen.