-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![KAN KOMME: Toyota Norge jobber sammen med Toyota-partner Caetano om å teste deres hydrogenbuss i Norge.](https://image.yrkesbil.no/4037675.webp?imageId=4037675&x=20.11&y=14.12&cropw=76.00&croph=65.03&width=960&height=548&format=jpg)
Toyota vurderer fortsatt å ta hydrogenbuss til Norge
Toyota Norge AS har tidligere snakket om å ta den tunge bussen fra Caetano, med Toyotas brenselceller, til Norge. Det er fremdeles aktuelt.
– Planen var egentlig å ha den i Norge noen uker i 2022 for å demonstrere til aktuelle kunder, men det ble ikke noe av. Nå er ambisjonen å få til dette i 2023, fortrinnsvis i løpet av vinteren eller tidlig på vårparten.
Det sier Espen Olsen, informasjonssjef i Toyota Norge, til YrkesBil i det årlige importørintervjuet.
Han forteller om stor interesse.
– Per i dag er det snakk om bybusser, men de jobber også med Inter City- og langdistansebusser som skal være klare i 2025. Der ser vi et potensiale for hydrogen. Caetano har ambisjon om å komme inn i det norske markedet, og vår rolle er i første omgang å fasilitere.
– Hvorfor er dette interessant for dere?
– Toyota har varslet at de vil komme med flere person- og varebiler som kan kjøres på hydrogen i tiden fremover. Vi ser dette i sammenheng når vi jobber med bussene fra Caetano, med tanke på utbygging av en fylleinfrastruktur for hydrogen. Vi er også med i H2 Trucks-prosjektet som jobber for dette, sier Olsen.
![TOYOTA-TEKNIKK: Brenselcellen i Caetanos buss leveres av Toyota.](https://image.yrkesbil.no/4037679.webp?imageId=4037679&x=14.47&y=26.78&cropw=68.00&croph=58.56&width=960&height=548&format=jpg)