-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Vintertester nye Mercedes Citan
Nylig fikk vi spionbilder av nye Renault Kangoo. Her er den tyske tvillingsøsteren fotografert i full kamuflasjeuniform.

I fjor høst ble det klart at Mercedes-Benz skal videreføre produksjonen av sin minste varebilmodell, og at den snart kommer i en ny versjon.
Frem til da hadde det lenge vært spekulert i at den tyske stjerneprodusenten ville la Citan lide samme skjebne som pickupen X-klasse. Sistnevnte har kun et par måneder igjen, før produksjonen stoppes for godt i mai.
Bakgrunnen for at X-klassen går ut er labert salg helt siden den ble lansert. Citan har heller ikke solgt spesielt bra, men åpenbart godt nok til å få leve videre.
I Norge ble det i 2019 registrert 201 Citan varebiler i Norge, ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken, mens den beste konkurrenten – Volkswagen Caddy – ble registrert i 4.205 eksemplarer på grønne skilt.
Uansett: Nå kommer altså en ny Citan. Foreløpig vet vi ikke særlig mye om modellen, bortsett fra at den blir tilnærmet lik nye Renault Kangoo – som vi heller ikke vet veldig mye om ennå.
Spionbildene fra vintertesting i Nord-Sverige avslører heller ikke så mye, men de bekrefter at Mercedes-Benz følger utviklingen «hakk i hæl» på sin samarbeidspartner for denne modellen – Renault.
Mercedes-Benz har bekreftet at nye Citan – i motsetning til dagens modell – skal komme i en elversjon. Vår fotograf i Nord-Sverige opplyser at de observerte både varebil- og personbilversjoner av modellen under vintertestingen
Men da vi ved årsskiftet intervjuet Per Ragnar Johansen, direktør for Mercedes-Benz Nyttekjøretøy i Bertel O. Steen, gjorde han det klart at det ikke kommer noen eCitan i 2020.
– Nei, den ligger litt lenger frem i løypa, sa Johansen til YrkesBil.